Bacaan
Hangat
Terkini
Viral

''Walau Jahat Mana Diri Anak, Mak Ayah Tetap Terima Mereka Waktu Susah'', Peguam Ini Kongsi Pengalaman Buat Renungan

26 Apr 2018
2 ulasan

Keluargalah insan yang akan menerima kita seadanya walau bagaimana keadaan kita sekalipun. Kadang-kadang disebabkan masalah kecil, kita berjauh hati. Melupakan ibu bapa yang sudah membesarkan kita. Meninggalkan adik beradik yang dahulunya membesar bersama. Ada yang terlalu sibuk menghabiskan waktu membina karier, masa yang ada diluangkan pula bersama rakan-rakan hingga keluarga sendiri terabai. Ini realiti pada hari ini.

Perkongsian pengalaman oleh seorang Peguam Mufarwa Farid melalui laman facebooknya mungkin boleh dijadikan renungan untuk semua. Saat jatuh tersungkur, hanya keluarga yang akan menyambut. Saat kita susah, hanya keluarga yang akan membantu.

Jadi, berbuat baiklah kepada keluarga anda, kerana merekalah insan yang akan setia di sisi kita walau satu dunia menentang. Renung dan ambil sebagai peringatan. Semoga bermanfaat buat semua.

Kalau kat Mahkamah, benda yang paling aku elak sekali untok tengok adalah ketika habisnya kes, ahli keluarga berkerumun pergi ke arah kandang dan berjumpa tertuduh yang berpakaian banduan.


Waktu tu, air mata, hingus hidung, teriakan dan tangisan semuanya boleh dilihat daripada dua-dua belah pihak.

Yang paling aku tak boleh tengok, apabila ibu dan tertuduh menangis sambil peluk dengan badan mereka bergetar-getar menahan tangisan. Sedih gila wooo..


Muka gengster macam mana pun, kau tokey dadah besar mana pun, kau bunuh orang banyak mana pun, tapi bila mak kau menangis sambil pelukkau, hilang terus title taiko kau dan air mata dah tak fikir lagi nak mengalir keluar.

Banyak kali dah aku tengok peristiwa macam ni. Muka ganas gila. Ada parut kat mata kesan bergaduh kena libas dengan pedang samurai. Tangan bertatoo naga.

Tapi.. Bila ibu dia datang peluk dan menangis, terus jadi macam budak hilang mak kat shopping mall.

Kalau benda macam ni berlaku, memang aku terus keluar court laju-laju lah. Tak sanggup tengok. Kang dengan aku-aku pun menangis sambil peluk mak dia.

Itulah gunanya keluarga. Banyak mana pun kawan-kawan dan keliling pinggang ramai awek,

Akhirnya keluarga juga orang yang terima kita waktu susah. Mak dan ayah kita juga terima kita dalam keadaan berbaju banduan dan banyaknya pertuduhan jenayah kita di mahkamah.


Mereka takkan hirau bau badan masam, bau baju hanyir dan ketiak busuk kita waktu kita peluk dia. Yang penting, mereka dapat peluk kita dan sentiasa bersedia untuk menerima kita,

Walau jahat mana pun diri kita ni.

Siakapkeli.my
Sekiranya anda berminat untuk jimatkan kredit telefon anda boleh tekan sini.
Blogger ( 2 ulasan )
  1. Yuk teman-teman Pecinta Bola Dukung Team Jagoan Kalian di www(dot)updatebetting(dot)co

    BalasPadam
  2. AJOQQ menyediakan 8 permainan yang terdiri dari :
    Poker,Domino99 ,BandarQ,BandarPoker,Capsa,AduQ,Sakong,Bandar66 ( NEW GAME )
    Ayo segera bergabung bersama kami di AJOQQ :)
    Bonus : Rollingan 0.3% dan Referral 20% :)

    BalasPadam

Sedang Hangat

©2014 Siakapkeli
" "