Bacaan
Hangat
Terkini
Viral

Gunung Ioyama Meletus Buat Kali Pertama Selepas 250 Tahun, Amaran Tahap Tiga Telah Dikeluarkan

25 Apr 2018

Gunung Ioyama, sebuah gunung berapi yang merupakan sebahagian daripada pergunungan Kirishima, meletus pada pukul 3:39 petang pada 20 April untuk kali pertama dalam 250 tahun, memuntahkan asap abu-abu tinggi di udara.

Agensi Meteorologi Jepun menaikkan tahap amaran tahap 3, dalam skala 5 negara untuk menahan orang dari gunung 1.317 meter, yang memperingatkan terhadap batu yang jatuh dan aliran piroklastik dari gunung berapi dalam jarak 2 kilometer.

Tahap amaran sebelum letusan baru-baru ini adalah 2, di mana akses ke kawasan di sekeliling ventilasi vulkanik dilarang.

Letusan gunung Ioyama adalah yang terbaru dalam satu siri letusan gunung berapi di kawasan gunung.

Ini adalah kali pertama gunung berapi, yang terletak di pulau Jepun Kyushu, meletus sejak 1768. Tiada kecederaan atau kerosakan yang dilaporkan. Walau bagaimanapun, sekiranya gunung berapi meletus lagi pada hari Sabtu, abu akan diarahkan ke barat laut ke arah utara gunung berapi.

Penerbangan perlu dialihkan di sekitar mana-mana abu gunung berapi. Berapa abu dan tempoh letusan akan menentukan sejauh mana kesan kepada pelancong udara.

Sekiranya anda berminat untuk jimatkan kredit telefon anda boleh tekan sini.
Blogger ( 1 ulasan )
  1. Update Betting agen jud1 b0la terpercaya di 1ndonesia
    buruan daftar..

    BalasPadam

Sedang Hangat

©2014 Siakapkeli
" "