Bacaan
Hangat
Terkini
Viral

Pakai ''Cosplay'' Pergi Class Setiap Hari, Pensyarah Ini Memang Layak Digelar Lecturer Paling ''Cool''

6 Mac 2018
3 ulasan


Ramai yang mempunyai pengalaman yang tidak dilupakan sepanjang berada di alam kampus. Rutin yang sama untuk bangun pada hari biasa dan menghadiri kelas. Kadang-kadang jika subjek tidak digemari atau kelas yang bosan, pasti akan ada yang akan berdoa dengan harapan supaya kelas akan dibatalkan. Realiti.

Menghadirkan diri ke kelas walaupun malas merupakan satu pencapaian diri, tetapi jika anda dapat memberi perhatian penuh sepanjang kelas tersebut berjalan adalah sesuatu yang tidak boleh dilakukan oleh semua orang.

Cuba bayangkan sekiranya ada seseorang di kelas yang akan memberikan anda motivasi untuk menghadiri semua kelas tanpa gagal dan malas? Orang itu bukannya rakan anda, tapi pensyarah anda sendiri. Mesti rasa teruja bukan?

Zachariah Aidin Druckman, seorang pensyarah muda berusia 28 tahun layak digelar lecturer paling cool kerana pasti menarik perhatian anda kerana dia menikmati pakaian cosplay ke kelas.

Zachariah, atau lebih dikenali sebagai Cekgu Zac di Twitter, telah mencuba memakai pakaian cosplay sejak bergelar pelajar lagi.


Untul lebih jelas, jom kita ikuti perkongsian daripada Page Rojak Daily yang telah menemui pensyarah tersebut untuk mengetahui lebih lanjut mengenai minat beliau.

Membawa Impian Rahsia Zaman Kanak-Kanak Kepada Kehidupan

Zac berpakaian sebagai Roman Reigns dari WWE.

Apabila Zach masih muda, dia selalu bermimpi berpakaian sebagai watak kegemarannya, dan juga memiliki pakaian Mighty Morphin Power Rangers’ Green Ranger dan Darth Vader.

Dan seperti kanak-kanak biasa, dia menikmati kartun, pameran TV superhero, dan anime. Tetapi minatnya sejak zaman kanak-kanak tidak pernah ditinggalkan kerana dia masih suka menonton mereka sehingga hari ini. (Sebahagian besar daripada kita masih berbuat demikian.)

Pada tahun 2008, Zac mendaftar ke universiti dan perlahan-lahan mula mengumpul pakaian dan baju eksentrik. Pakaian pertamanya adalah Akatsuki Robe dari ' Naruto Shippuden ' - dia memberitahu bahawa pakaian tersebut adalah anime kegemarannya sepanjang masa.

Beberapa tahun kemudian, Zac tamat belajar dan berjaya menjadi seorang pensyarah bahasa Inggeris.

Pada suatu hari, dia terjumpa foto viral pada aplikasi memo popular 9GAG di mana seorang profesor di Amerika pergi ke kelas berpakaian sebagai Jedi. Jadi, dia berfikir pada dirinya sendiri "mengapa tidak?" Dan memutuskan untuk memakai Akatsuki Robe untuk bekerja.

Selebihnya adalah sejarah.

Dari sweater, hoodies, hingga ensemble penuh, dia mendapat semuanya.

Kami tahu banyak orang yang bekerja di luar sana, secara rahsia cemburu terhadap Zac kerana dapat membawa impian zaman kanak-kanaknya dalam kehidupan.

Bayangkan, tidakkah ia sesuatu yang cool untuk memberitahu diri muda anda : "Hei, suatu hari nanti anda akan pergi bekerja dalam kostum anime kegemaran anda dan anda akan selesa dengannya okay?"


Perkara pertama yang berlaku ketika kami terjumpa gambar-gambarnya dalam talian adalah: "Bagaimana dia melakukan ini dan apa reaksi para pelajarnya?"

Kami benar-benar faham jika itu adalah satu hari, tetapi ia berubah kerana dia memakai ton pakaian cosplay yang berbeza untuk ke kelas hampir setiap hari.

"Saya biasanya akan mendapat reaksi bercampur-campur dari pelajar saya. Ada yang kagum manakala yang lain mungkin berfikir bahawa saya adalah pelik, "kata Zac kepada Rojak Daily.


Bagi rakan-rakan pensyarah yang lain, dia berfikir kebanyakan dari mereka agak baik dengannya dan kadang-kadang melihat apa yang akan dipakai olehnya.

Bekas rakan sekerjanya juga memberitahu dia "best sebab nak tau hari ni Zac pakai apa" (''Ia sesuatu yang cool dan saya tidak sabar untuk melihat apa yang akan dipakai oleh Zac hari ini'').

Zac kini berkhidmat sebagai pensyarah bahasa Inggeris sepenuh masa di UiTM Shah Alam dan memberitahu bahawa universiti itu tidak bertindak balas terhadap cosplaysnya setakat ini dan apa sahaja yang dia pakai masih dalam garis panduan universiti.

"Jika anda perasan, pakaian eksentrik saya biasanya berasaskan jaket supaya di bahagian dalam saya akan memakai baju dan tali leher."

"Walaupun demikian, saya akan sentiasa mempunyai blazer saya untuk bersiap sedia untuk tujuan yang tepat. Saya tidak akan cosplaying untuk mesyuarat besar. Itu bunuh diri! "


Zac kini memiliki hampir 60 pakaian cosplay dan dia tidak menunjukkan tanda-tanda untuk berubah minat. Kostum kegemarannya ialah kostum Vegeta dari ' Dragon Ball' .

Dia juga mengambil bahagian dalam larian sejauh 10km dengan memakai costume ! Nah, itulah strategi yang baik untuk menang, kerana kami yakin ramai orang akan bergerak perlahan untuk melakukan double take.

Costume impiannya, katanya kepada kami, pastinya akan menjadi kostum Darth Vader yang berfungsi penuh, malangnya menelan kos besar.

Zac juga mengakui bahawa ia adalah hobi yang mahal kerana dia telah menghabiskan ribuan ringgit dalam satu jumlah. Satu kostum boleh mencecah harga ke RM350 ! Bukan itu sahaja, dia juga kadang-kadang mendapatkan kostum yang dibuat khas, jadi kosnya akan menjadi lebih mahal.

Kostum cosplay pertama Zac - jubah Akatsuki.

"Saya mendapat kritikan dari orang sepanjang masa. Pengkritik akan sentiasa menjadi pengkritik. Saya masih ingat apabila seorang pernah memberitahu saya " Kenapa nak pakai sebegini? Kenapa tak nak pakai macam Nabi ? "('Kenapa kamu memakai pakaian seperti ini, kenapa kamu tidak memakai pakaian seperti nabi kita?').

Ironinya, sehari selepas dia diberitahu, ia adalah hari Jumaat, jadi dia memutuskan untuk memakai jubah ke kelas.

Walau bagaimanapun, sebahagian besar pengkritiknya adalah pejuang keyboard sahaja.

"Mereka biasanya akan meninggalkan komen rawak di Facebook atau Tweet. Kadang-kadang para pelajar saya juga akan menonjolkan komen-komen ini dan menunjukkannya kepada saya. "

Pensyarah Bahasa Inggeris, yang kini sedang mengejar PhDnya, nampaknya sangat tidak terganggu oleh kritikan ini dan malah memuji mereka yang secara terbuka mengkritiknya.

Dia mengatakan bahawa profil Facebook, Instagram dan Twitternya semua terbuka untuk public dan mesej peribadi.


Sesetengah orang mungkin mendapati Zac sedikit 'kebudakan' tetapi dia ingin mengucapkan terima kasih kepada mereka kerana mengatakannya.

"Secara terang-terangan, saya lebih suka memaparkan sisi" kebudak-budakan "daripada sisi serius saya kerana apabila saya serius, saya boleh meletakkan ketakutan Tuhan kepada anda, terutamanya ketika datang ke kelas saya."

"Jika kematangan ditakrifkan sebagai serius 24 / 7 semua kerja dan tidak bermain, maka tidak, terima kasih! Bagi saya "kematangan" ditakrifkan sebagai mengetahui tempat dan masa untuk bertindak. "

Zac memberitahu kami bahawa dia tahu di mana hendak melukis garis, kerana dia tidak akan cuba sesuatu yang bodoh dan tidak matang, seperti berpakaian seperti Pikachu untuk menghadiri acara rasmi universiti atau rumah terbuka semasa Aidilfitri.

Sentiasa Jadilah Sendiri dan Bangga Dengan Siapa Anda


Pensyarah kelahiran Illinois bukanlah seorang yang malu dengan pakaian eksentriknya. Dia juga gembira dengan cara itu, dia dapat menarik perhatian pelajarnya dan membawa kegembiraan kepada kelasnya.

"Kaedah saya ialah saya berusaha sebaik mungkin untuk tidak membuat kelas membosankan. Lebih-lebih lagi, pada masa yang sama, saya dapat menjadi diri saya dan bukannya orang lain. Ini adalah sesuatu yang menggembirakan saya untuk mengajar. "

Bagi mereka yang secara diam suka terhadap cosplay tapi terlalu malu untuk memakainya di khalayak ramai, Zac mahu anda semua tahu bahawa jika pakaian anda tidak kontroversi, mengapa tidak?

"Ramai orang tidak akan faham, jadi abaikan mereka. Sentiasa menjadi diri sendiri . "

Nah, kami memuji Zac kerana mempunyai keyakinan yang tinggi dan sentiasa sentiasa berlaku kepada dirinya sendiri. Percayalah, anda benar-benar menjadi inspirasi kepada golongan underdog dalam dunia cosplay.


Sumber : RojakDaily
Sekiranya anda berminat untuk jimatkan kredit telefon anda boleh tekan sini.
Blogger ( 3 ulasan )
  1. Kalah melulu main di agen lain?
    mari coba disini Upd4te Bett1ng (7ACD8560)

    BalasPadam
  2. F4ns Bett1ng
    B0l4, C4sin0, s4bun9 4yam, T0gel dll.. dp50 wd50

    BalasPadam
  3. AJOQQ menyediakan permainan poker,domino, bandarq, bandarpoker, aduq, sakong dan capsa :)
    ayo segera bergabung bersama kami dan menangkan uang setiap harinya :)
    AJOQQ juga menyediakan bonus rollingan sebanyak 0.3% dan bonus referal sebanyak 20% :)

    BalasPadam

Sedang Hangat

©2014 Siakapkeli
" "