Bacaan
Hangat
Terkini
Viral

Lakukan Kaedah 'Leman Baton' Selama 4 Hari, Terbukti Bantu Hilangkan Batuk Dan Selesema Bayi Anda

28 Mac 2018

Biasanya bayi anda yang berusia bawah setahun selalu mengalami batuk dan selesema namun tidak digalakkan untuk mengambil ubat-ubat diklinik.  

Namun apa yang anda boleh lakukan adalah, cara mandian buah lemon dengan air suam yang ternyata membantu mengurangkan batuk dan selesema serta dikatakan ia sangat berkesan.

Selain menggunakan sebagai bahan semula jadi, ia juga kaya dengan vitamin C dan bersifat antibakteria serta antiviral yang berkuasa meningkatkan tahap imunisasi untuk melawan jangkitan.

Sifat asid dalam lemon bantu menarik haba daripada kulit dan menarik haba keluar daripada kepala dan keseluruh badan.  Apabila haba bergerak, ia akan menjadi medium aktif untuk melawan jangkitan.

Perkongsian daripada Facebook Nur Afiqah, berkongsi kaedah serta cara-cara mandian Lemon Baton yang akan menyahkan batuk dan selesema yang dihidapi bayi anda.  Jom baca langkah-langkah yang disediakan seperti dibawah untuk dijadikan rujukan para ibu. 

Cara Mandikan Bayi Pakai Kaedah Lemon Baton

Cara mandian pulak, korang rendamkn badan baby dalam air lemon yang dah disediakan ala-ala spa gitu dia brsantai.saya sental lemon tu dekat tapak kaki dia rambut dia. Fuhh rasa segar dan wangi sangat. Bagi kaedah lemon bath ini saya tidak gunakan sabun langsung kerana nak lagi cepat berkesan.



Cuba lah ye, memang Alhamdulilah batuk anak hilang serta hingus pun tiada. Tips untuk tak nak bagi hingus anak anda meleleh saya sapu kunyit di keliling hidung dan memang Alhamdulilah langsung tidak mngalir keluar.

Semoga perkongsian tentang tips untuk mengubati batuk dan selsema baby dengan berkesan menggunakan kaedah lemon baton dapat memberi anda sedikit manfaat. Jangan lupa bantu kami sebarkan maklumat ini dengan klik pada simbol g+1 atau sebarkan di laman-laman sosial milik anda. Terima kasih

Sekiranya anda berminat untuk jimatkan kredit telefon anda boleh tekan sini.
Blogger ( 0 ulasan )

Sedang Hangat

©2014 Siakapkeli
" "