Bacaan
Hangat
Terkini
Viral

Akibat Terjerut Tali Langsir, Kanak-Kanak Dua Tahun Maut Di Ipoh

28 Mac 2018
One Comment

IPOH: Seorang kanak-kanak lelaki berusia dua tahun meninggal duni selepas terjerut tali langsir di rumah keluarganya dekat Jalan Meru Impian 10, Meru Raya di sini petang semalam.

Insiden tersebut berlaku pada jam 2.15 petang semalam dimana mangsa ditemui oleh ibu tirinya dalam keadaan tidak sedarkan diri dan tergantung pada tali pengikat langsir di rumah mereka.

Menurut Ketua Polis Daerah Ipoh, Asisten Komisioner Mohd Ali Tamby, semasa kejadian, mangsa tinggal di rumah bersama ibu tirinya manakala ayahnya yang merupakan seorang pensyarah berusia 33 tahun berada di Bangi, Selangor atas urusan kerja.

"Sebelum kejadian, ibu tiri memberi makanan kepada mangsa sebelum bermain di ruang tamu manakala beliau (ibu tiri) memasak di dapur.

"Selepas tidak mendengar suara, ibu tiri mangsa memasuki ruang tamu dan mendapati leher kanak-kanak itu terjerut dan tubuh tergantung di tali langsir ruangan masuk ke dapur.

"Kanak-kanak itu diangkat dan diletakkan di atas lantai. Ketika itu dia tidak sedarkan diri," katanya yang dipetik dari laporan Berita Harian.

"Ibu tiri mangsa menghubungi talian kecemasan dan pihak hospital mengajar cara membuat bantuan pernafasan (CPR) menerusi telefon sementara menunggu ketibaan ambulans.

"Ketika itu, kanak-kanak berkenaan memberikan tanda positif apabila ibu tiri merasai denyutan nadi dan terdapat susu keluar dari mulutnya," katanya.

Jelas beliau, mangsa bagaimanapun disahkan meninggal dunia ketika menerima rawatan di Hospital Raja Permaisuri Bainun (HRPB) di sini pada jam 3 petang.

"Hasil bedah siasat pada jam 6.55 petang mendapati kanak-kanak itu maut akibat kesan tekanan pada leher yang konsisten akibat tergantung dan kes diklasifikasikan sebagai mati mengejut," akhirnya.

Sumber- Berita Harian
Sekiranya anda berminat untuk jimatkan kredit telefon anda boleh tekan sini.
Blogger ( 1 ulasan )
  1. AJOQQ menyediakan 8 permainan yang terdiri dari :
    Poker,Domino99 ,BandarQ,BandarPoker,Capsa,AduQ,Sakong,Bandar66 ( NEW GAME )
    Ayo segera bergabung bersama kami di AJOQQ :)
    Bonus : Rollingan 0.3% dan Referral 20% :)

    BalasPadam

Sedang Hangat

©2014 Siakapkeli
" "