Bacaan
Hangat
Terkini
Viral

"Penyertaan Hafizh Syahrin Di MotoGP 100 Peratus Sah," CEO SIC Sahkan Monster Yamaha Tech3 Jadi Destinasi Baru 'Pescao55'

6 Feb 2018

6 Feb - Siapa tidak kenal dengan Hafizh Syahrin yang sebelum ini seorang pelumba bagi pasukan Petronas Raceline Malaysia kini sah menyertai pasukan Monster Yamaha Tech3 dalam kelas MotoGP untuk musim 2018.

Perkara ini disahkan sendiri oleh pihak Litar Antarabangsa Sepang (SIC) menerusi Ketua Pengarah Eksekutif nya, Datuk Razlan Razali yang menjadi tulang belakang kepada penyertaan Hafizh di MotoGP, lapor Harian Metro

Spekulasi yang bertiup kencang sebelum ini akhirnya menjadi kenyataan dan peluang untuk melihat pelumba dari Malaysia berada di kelas perdana itu kini menjadi realiti.

“Bagi saya, Herve (Poncharal), Dorna dan Yamaha, (penyertaan Hafizh di MotoGP) 100 peratus sah,” kata Razlan yang pada ujian rasmi MotoGP di Sepang baru-baru ini mengadakan pertemuan bersama Poncharal dan pihak pengurusan Dorna bagi membincangkan penyertaan Hafizh di MotoGP pada tahun 2019 dan 2020.

Herve Poncharal
Menurut Razlan lagi, Herve Poncharal yang merupakan Prinsipal pasukan tersebut bersetuju untuk menawarkan tempat buat Hafizh Syahrin di MotoGP dan sebaik saja selepas itu, Ketua Pegawai Eksekutif Dorna, Carmelo Ezpeleta turut menyatakan persetujuan penuh tenatnag perkara itu.

Pihak Yamaha menyatakan persetujuan 100 peratus dan memilih Hafizh Syahrin sebagai calon utama bagi mneggantikan tempat yang ditingglakn oleh Jonas Folger.

“Ada tiga nama termasuk Hafizh dan tanpa perbincangan lanjut, Yamaha Jepun memilih Hafizh dan mereka juga sudah berbincang dengan Yamaha Hong Leong (Malaysia), Thailand dan Indonesia, di mana mereka bersetuju Hafizh menjadi pelumba pasukan untuk tahun ini,” kata Razlan.

Razlan turut menyatakan beliau akan ke Buriram untuk tindakan lanjut mengenai kontrak dan sebagainya bersama pasukan berpangkalan di Perancis itu.


Namun, Poncharal dalam laman web rasmi MotoGP hari ini berkata, pasukannya akan menilai Hafizh bermula di ujian rasmi di Buriram nanti dan keputusan muktamad mengenai pelumba keduanya hanya akan dibuat selepas itu.

Hafizh Syahrin mewakili pasukan Petronas Raceline Malaysia yang berada di kelas Moto2 pada musim 2017 telah berjaya menempatkan dirinya sebagai 10 pelumba terbaik pada musim itu untuk kelas Moto2 dan berjaya meraih podium sebanyak 2 kali. - Siakapkeli.my
Sekiranya anda berminat untuk jimatkan kredit telefon anda boleh tekan sini.
Blogger ( 1 ulasan )
  1. AJOQQ menyediakan permainan poker,domino, bandarq, bandarpoker, aduq, sakong dan capsa :)
    ayo segera bergabung bersama kami dan menangkan uang setiap harinya :)
    AJOQQ juga menyediakan bonus rollingan sebanyak 0.3% dan bonus referal sebanyak 20% :)

    BalasPadam

Sedang Hangat

©2014 Siakapkeli
" "