Bacaan
Hangat
Terkini
Viral

Sanggup Bergadai Nyawa Bergelut Dengan Penjenayah, Seorang Anggota Polis Cedera Dilanggar Suspek

18 Jan 2018

18 Jan - Seorang anggota polis berpangkat Lans Koperal tercedera di bahagian muka, mulut, kaki dan tangan selepas dilanggar penjenayah yang cuba meloloskan diri di Jalan Paya Jaras Hilir, Sungai Buloh semalam, lapor Harian Metro.

Ketua Polis Daerah Sungai Buloh, Superintendan S.Somu berkata, Unit Ronda Bermotosikal (URB) menghubungi pihaknya memaklumkan bahawa pihak URB terpaksa melepaskan empat das tembakan terhadap Honda Civic kerana kenderaan itu cuba menghimpit dan melanggar mereka.

“Menurut keterangan anggota polis itu, mereka menemui dua lelaki dalam keadaan mencurigakan di Simpang Empat, Jalan Rawang - Kuang. Apabila mereka mendekati suspek, kedua-dua lelaki itu melarikan diri dengan memecut kereta terbabit," katanya.


Anggota terbabit dikatakan mengejar suspek dan mengarahkan mereka menghentikan kenderaan. Namun, mereka bertindak di luar kawalan dengan melanggar seorang daripada anggota tersebut sehingga terjatuh dan menyebabkan anggota berkenaan melepaskan satu das tembakan ke arah kereta suspek.

Manakala, seorang lagi anggota URB mengejar suspek sehingga Kampung Kubu Gajah sebelum mereka menghentikan kereta dan melarikan diri ke rumahnya yang terletakdi Jalan Paya Jaras Hilir, 500 meter dari kampung tersebut.

"Ketika anggota terbabit mahu menahan mereka, suspek sekali lagi mengundur dan melanggar motosikalnya menyebabkan dia terpaksa melepaskan tiga das tembakan ke arah kereta itu," katanya lagi.


“Pemandu kereta terbabit berjaya melarikan diri, manakala seorang lagi suspek berusia 49 tahun berjaya ditahan dan tidak mengalami sebarang kecederaan,” katanya yang memaklumkan suspek mempunyai lima rekod jenayah.

Beliau berkata, pihak polis forensik sudah menjalankan siasatan di lokasi kejadian di mana kereta itu ditinggalkan di Kampung Kubu Gajah.

“Kami masih memburu seorang lagi suspek yang melarikan diri dalam kejadian itu bagi tindakan lanjut mengikut Seksyen 307 Kanun Keseksaan.

“Orang ramai yang mempunyai maklumat berhubung kejadian itu diminta tampil ke Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Sungai Buloh bagi membantu siasatan,”
katanya.



Sekiranya anda berminat untuk jimatkan kredit telefon anda boleh tekan sini.
Blogger ( 2 ulasan )
  1. Kalah melulu main di agen lain?
    mari coba disini Upd4te Bett1ng (7ACD8560)

    BalasPadam
  2. Ayo daftarkan diri Anda di F4ns Bett1ng
    pin bbm 5ee80afe

    BalasPadam

Sedang Hangat

©2014 Siakapkeli
" "