Bacaan
Hangat
Terkini
Viral

''Kunyit Membunuh Kanser Darah Saya,'' Doktor Sahkan Ia Merupakan Rekod Pertama Di Dunia Kanser Sembuh Menggunakan Kunyit

4 Jan 2018
Seorang wanita yang telah bertarung dengan kanser selama bertahun-tahun mendakwa dia akhirnya berjaya membunuh sel penyakit itu dengan hanya mengamalkan kunyit.

Dieneke Ferguson dari London kini telah menjalani kehidupan normal selepas hampir berputus asa dengan segala rawatan hospital yang gagal menyembuhkan sakitnya.  Doktor telah mengesahkan, ini merupakan rekod pertama dimana seorang pesakit kanser mampu pulih dengan hanya menggunakan ramuan asli selepas berhenti menjalankan rawatan perubatan secara konvensional.


Walaupun mengetahui sel tumornya telah merebak selepas menjalani 3 kali rawatan kimoterapi dan 4 kali pemindahan sel stem, wanita 67 tahun ini mula mengambil inisiatif tradisional dengan mengamalkan sehari 8g kurkumin yang terdapat didalam kunyit sebagai sebatian utama.



Doktor yang merawatnya, menulis didalam British Medical Journal Case Reports: " Menurut pengetahun kami, ini adalah laporan pertama dimana kunyit telah menunjukkan tindak balas objektif dalam penyakit jenis progresif dan merebak ini tanpa sokongan rawatan konvensional".

Menurut pakar yang diketuai oleh Dr Abbas Zaidi berkata, "beberapa pesakit myeloma mengambil makanan tambahan disamping rawatan konvensional tetapi jumlahnya sedikit, jika ada, mereka hanya menggunakan makanan tambahan sebagai alternatif kepada terapi anti-myeloma".



Sejak berabad dulu, lebih daripada 50 kajian telah menguji kunyit dan dikatakan ianya dapat melawan beberapa jenis kanser, Alzheimer, sakit jantung dan juga kemurungan.

Kandungan kurkumin yang terdapat didalam kunyit ini telah digunakan secara meluas didalam perubatan Timur, dan telah dikaji sebagai anti-radang dan antiseptik, namun penggunaannya masih minimal kerana ia tidak pernah diuji dalam ujian berskala besar.

Para doktor menulis bahawa 'aktiviti' biologi kurkumin ternyata luar biasa, termasuk kesan 'anti-proliferatif' dalam pelbagai jenis sel tumor.


Namun Profesor Jamie Cavenagh, salah seorang penulis laporan itu menegaskan bahawa kunyit mungkin tidak berfungsi kepada semua pensakit kanser.  Beliau berkata, "ramai persakit saya mengambil kunyit pada tahap yang berbeza dari rawatan mereka dan saya tidak membantahnya"

"Dianeke merupakan tindak balas terbaik dan ianya jelas kerana kami telah menghentikannya daripada semua rawatan lain".

Ferguson yang menjalankan 'Hidden Art', merupakan perniagaan jenis non-profit yang bertujuan membantu artis-artis untuk mempromosikan hasil karya mereka agak sedikit kecewa kerana para doktor tidak pernah menyarankan sebarang rempah ratus dan mahukan lebih banyak kajian tentang ramuan tradisional dibuat.

Dia berkata, "saya berharap kisah saya akan memberi kesedaran kepada lebih ramai orang untuk mengetahui manfaat kunyit yang luar biasa".

Myeloma telah menyerang 5,500 orang di UK setiap tahun dan hampir membunuh 3,000 daripada mereka. - Siakapkeli.my

Sumber: Daily Mail
Sekiranya anda berminat untuk jimatkan kredit telefon anda boleh tekan sini.
Blogger ( 8 ulasan )
  1. ayo menang kan ratusan juta rupiah di FANSPOKER || tunggu apa lagi gan , segera daftar kan diri anda di WWW.FANSPOKER.COM
    || bbm : 55F97BD0 || WA : +855964283802 || LINE : +855964283802 ||

    BalasPadam
  2. dicoba keberuntungannya bersama kami, menangka n uang jutaan rupiah, hanya dengan minimal deposit 10.000
    yuk bergabung segera dengan kami di dewapk^^ segera di add pin bb kami D87604A1 :* :*

    BalasPadam
  3. Satu-satunya doktor tulen yang mengubati kanser adalah Dr Sagbo Diba. Semua jawatan lain di sini adalah palsu. Nombor saya adalah +1 (407)777-4956. Saya benjamin dari florida U S A, saya sembuh kanser Postrate dan virus herpes menggunakan ubat herba yang dihantar kepada saya oleh Dr sagbo diba. Saya menggunakan ubat herba itu selepas dia memasuki 30 hari. selepas selesai mengambil saya pergi untuk ujian, sangat gembira melihat hasilnya adalah negatif, kesakitan hilang dan herpes rash dissapear benar-benar, kini saya sihat dan hidup dengan baik. hubungi dr sagbo sekarang dan bebas daripada sebarang penyakit yang anda ada. Anda tidak akan menyesal anda bertemu dengannya. Hubungi dia atau WhatsApp +2347019642881.
    Alamat e-mel adalah. drsagbo6088@gmail.com

    BalasPadam
  4. Am messande dari Andorra, di sini untuk memberi keterangan bagaimana saya disembuhkan dari kanser Colon dan Rectal.
    Sedikit yang boleh saya katakan tentang dr sagbo diba, telah hidup dengan kanser kolon dan rektum selama bertahun-tahun, telah pergi di bawah pisau dua kali dan masih tetap. Saya mencuba mencari internet untuk kemungkinan menyembuhkan wabak dan bertuah kepada saya saya berjumpa dr doktor doktor herba yang meyakinkan saya bahawa dia mempunyai ubat. Walaupun saya tidak percaya herba atau voodoo masih saya cuba. dia menghantar saya ubat herba cair dan saya menggunakannya selama 30 hari. Saya berasa kuat, saya pergi ke doktor saya untuk ujian dan saya telah diuji dan disahkan bersih dan negatif kepada kanser kolon dan rektum. Am 52 tahun dan terima kasih kepada dr sagbo diba. Sila hubungi beliau sekarang dan selamatkan.
    E-melnya: drsagbo6088@gmail.com Whatsapp: +2347019642881.

    BalasPadam
  5. Saya tidak tahu sebab mengapa sesetengah orang merasa sukar untuk mempercayai bahawa terdapat ubat untuk HERPES SIMPLEX, saya telah menderita herpes sejak 4 tahun lepas dengan teman lelaki saya tetapi hari ini saya gembira kerana saya sembuh dengan bantuan ubat herba Dr Diba yang menjadi penyembuh hebat kepada saya. Saya sedang melayari internet mencari bantuan apabila saya melihat testimonial yang dikongsi oleh orang-orang tentang bagaimana Dr DIBA menyembuhkan mereka daripada virus herpes dengan pelbagai jenis, saya amat memerlukan untuk mendapatkan ini
    rawatan tetapi selepas 4 tahun herpes herpes genital Dr Diba meletakkan senyuman ke wajah saya dengan ubat herba beliau. Saya sangat gembira hari ini bahawa kita mempunyai seseorang seperti penyembuh hebat di luar sana, jadi orang saya di luar sana dengan ramah menghubungi penyembuh hebat ini di alamat e-melnya: drsagbo6088@gmail.com. sila pastikan pekerjaan anda baik kerana ada orang di luar sana yang memerlukan ubat penyembuhan anda. anda boleh menghubunginya atau whatsApp nombornya +2347019642881.

    BalasPadam
  6. Tetapi ia sangat menakutkan, saya melakukan perkara yang sama melihatnya di internet dan melalui kesengsaraan semata-mata! Saya masih belum memberitahu sesiapa, bahkan ibu saya dan saya hanya berharap saya tidak perlu mengalami kesakitan itu lagi! Kini tunang saya dan saya sering bercanda mengenainya sekarang, terutamanya apabila saya mahu saya mengingatkan dia bahawa dia mempunyai saya herpes !. Saya masih tidak selesa bercakap tentang pengalaman itu tetapi menulis artikel ini membuat saya merasa seperti itu tidak seburuk yang saya fikir ....
    Saya katakan kepada semua orang bahawa Dr Sagbo Diba adalah satu-satunya yang menyembuhkan penyakit ini, tidak membuang masa untuk menghubungi beliau seperti yang kita lakukan. Sekarang kita hidup dengan baik dan gembira semua terima kasih kepadanya.
    E-mel ..... drsagbo6088@gmail.com
    Whatsapp ...... + 2347019642881

    BalasPadam
  7. Assalamualaikum slm sejahtera warga group๐Ÿ“ข
    ๐Ÿ’ Sy nk mintak tolong viralkan berita baik ni ye๐Ÿ“ข๐Ÿ˜‰

    1) Ni berkenaan kisah hidup pesakit kanser stage 1-stage 4 yg mengambil penawar dengan hanya produk yg berpatutan harga nya tapi kesannya setanding ubat harga mahal, tetapi rawatan hospital jgn lari,tetap wajib diteruskan,kedua2 rawatan amat bermanfaat.

    Boleh hubungi terus pengasas dia & cerita direct kt dia kita sakit apa dn lain2 ๐Ÿ‘‰๐Ÿผ En Mohd Zuhairi- 017 468 7570

    2)Dah ramai yg merasa kesan yg positif dengan penawar beliau yg berunsurkan ubatan bahan semulajadi yg selamat diambil,walaupn bahan semulajadi tetapi penawarnya mpunyai kesan yang pantas.
    Sesuai juga untuk penyakit kanser yg sudah merebak disamping rawatan hospital๐Ÿ‘๐Ÿป

    3)Pencipta penawar jus ini dh banyak berdepan dengan pesakit2 kanser,ade ramai yg dh merasa kesan yg baik,yg sembuh selari dgn rawatan doktor,penawar yg amat menyokong penyakit berat dan ringan.

    4) Selain drp penyakit kanser pon blh juga mengambil penawar semulajdi ini sbg rawatan alternatif yg mnyokong dlm proses penyembuhan spt penyakit:
    - Denggi &Kencing Tikus( Ada testimoni
    Batu Karang, Gastrik, dimana pesakit minum jus & rawatan doktor, ada kesan dalam 3 hari)
    - Gout, Kencing Manis (berperanan menambahkan zat2 tubuh badan, menguatkan pertahanan badan melawan penyakit.memperlahankn prtumbuhan pnyakit)
    - Masalah Keputihan
    - Darah Tinggi
    - Buah Pinggang

    5) Jus ini berperanan menambahkan zat2 tubuh badan, menguatkan pertahanan badan melawan penyakit.memperlahankn prtumbuhan pnyakit

    -Sy share mlalui
    pgalaman sy sdri yg mengikuti pkembangan pjuang2 kanser ni,sy sdri pon gna produk dia (penawar jus) dh 3thn.

    Jdi skg ni sy rsa perlu share brita ni buat smua spaya msih ade hrapan bg mreka yg tcari2 pnawar smpingan bg pyakit knser yg tpat .disamping itu TDAK MENGABAIKAN RAWATAN DOKTOR ANDA YA.๐Ÿ’ช๐Ÿผ

    Nnti klau nk ikhtiar dgn pnawar beliau, dan sdah mcuba ,blh la join group whatsApp pjuang2 knser,bleh la knal2 psakit die yg dh smbuh mcm yg sy knl antaranya
    ~~~~
    ▪ Pn. Hayati abd Hamid- Pensyarah Knan UITM, knser pyudara stage 4.
    Skg dh shat wlaupun prnah diberitahu doktor yang beliau hnya mampu btahan stahun sj utk hdup.setia dgn pnawar khusus en. zuhairi ini.
    Beliau mngarang sbuah naskah/buku yg mgisahkn pngalaman beliau sepanjang perjuangannya melawan kanser dengan mengambil penawar jus ini sbg slah satu rawatan alternatif selari dengan rwatan doktor (nk buku nti blh order)
    ~~~~
    ▪Adik Luqman -kanser GIST-Anoerectal Tumor
    Skg sudah sembuh dr knser. pnawar jus ini diambil selari dgn rwatan hospital.
    ~~~~
    ▪Adik Izzat b.muhd Ariffin ,kanser Lymphoma stage 4 skg dh sembuh
    Guru nya mberitahu beliau x prnah nmpak sperti pengidap knser tahap 4, krana sntiasa nmpak cergas dngan pgambilan jus yg mmberi tnaga dan mrawat.Beliau mngambil pnawar jus ni dr knser thap 4 shingga smbuh tnpa mninggalkn jus dan rwatan hospital.
    ~~~~
    ▪Nani Faiza - knser Usus Thap 4 dan tlh mrebak ke hti, setia mrawat dgn penawar jus ini tnpa ptus asa,skg dh hmpir smbuh spenuh nye. sel knser sdah tiada.
    ~~~~
    Dan ramai lg yg dh sembuh dr kanser leukimia dll yg guna penawar jus ini,ini kenyataan bkn rekaan.nti blh pm sdri testimoni2 td tu ye๐Ÿ˜‰

    Jadi saya mintak pd sape2 yg ada sakit kanser, Call atau terus wasap Pengasasnya sendiri ok๐Ÿ‘‡๐Ÿป
    En. Mohd Zuhairi - 017468 7570

    ๐Ÿ’Yg penting ramuan penawar jus semulajadi ini MAMPU DIBELI dan
    In sya Allah mujarab mudah mudahan aaminn

    BalasPadam
  8. NOTE :
    Kebanyakan pesakit2 yg mengambil penawar jus ini tetap meneruskan temujanji doktor masing2....tidak boleh tinggal kan rawatan hospital utk melihat perubahan penyakit mereka...walau bagaimana pun..mereka mengatakan terdapat perbezaan jika membuat rawatan hospital ketika bersama2 mengambil jus ini dan dgn tidak mengambil nya.. jus ini diteruskan oleh mereka apabila kesan nye mereka tidak rasa sakit teruk semasa rawatan hospital dan kekal cergas bertenaga dan menambah selera makan terutama nya semasa rawatan kimo.
    - Ia bukan lah jus rawatan yg memanaskan badan anda. Ia BUKAN HERBA YG MEMANASKAN BADAN dan ia merupakan herba yang amat perlu di miliki oleh setiap pesakit..

    Call order wasap@call- En mohd zuhairi- 0174687570

    ๐Ÿ˜kalau wasap lambat balas(biasa nya sebab ramai yg wasap dia.)
    Tp nanti dia akn blas jugak yer..
    #sharepadayangmemerlukan
    #sharing is caring


    BalasPadam

Sedang Hangat

©2014 Siakapkeli
" "