Bacaan
Hangat
Terkini
Viral

Tak Pernah Basuh Sarung Bantal Selama Lima Tahun, Bulu Mata Wanita Ini Didiami Lebih Daripada 100 Parasit

13 Dis 2017

Seorang wanita di China tidak menyangka apabila gatal-gatal pada bulu mata yang disangkanya biasa rupanya dipenuhi lebih 100 parasit yang cuma dikethuinya selepas mendapatkan rawatan di hospital .

Hanya dikenali sebagai Xu, dia memberitahu doktor di Wuhan, Hubei bahawa dia telah pun mengalami masalah tersebut selain matanya yang kemerah-merahan sejak dua tahun lalu namun mendakwa bahawa dia cuba membiasakan dirinya dengan keadaan tersebut.

Katanya lagi, sepanjang dua tahun tersebut dia hanya mengambil ubat titik mata sahaja bagi mengurangkan masalah keradangan yang ia hadapi di bahagaian matanya itu.


Namun, keadaan menjadi semakin teruk apabila dia mendapati terdapat seolah-olah kotoran pada bahagian kelopak mata hingga menyebabkan bulu matanya bercantum dan menyukarkannya untuk membuka mata.

Apabila disoal kembali oleh doktor mengenai penjagaan kebersihan, Xu mengaku bahawa dia menggunakan sarung bantal yang sama dan tidak pernah dibasuh sejak tahun 2012 lagi.

Doktor kemudian bertindak memeriksa secara lebih teliti pada bahagian kelopak mata dan membuat penemuan mengejutkan apabila mendapati terdapat lebih daripada 100 parasit pada bulu matanya.

Malah, media di negara tersebut turut melaporkan bahawa 1 bulu mata wanita tersebut didiami oleh 1 koloni 10 parasit.


Doktor kemudian menjelaskan bahawa parasit tersebut berjaya membiak hingga ke tahap berbahaya pada bulu mata wanita tersebut disebabkan kombinasi faktor menggunakan sarung bantal yang tidak pernah dibasuh dan kurannya aliran pengudaraan di dalam bilik wanita ierbabit.

Menurut doktor yang memeriksanya, wanita itu telah didiagnosis dengan masalah Blepharitis dan Conjunctivitis, keradangan pada bahagian kelopak mata dan mata. Wanita tersebut bagaimanapun dilaporkan berjaya sembuh setelah menjalani rawatan di hospital.

Menurut kajian, terdapat dua spesis parasit yang biasa di temui pada manusia iaitu Demodex folliculorum dan Demodex brevis dimana kajian tersebut juga mendapati hampir semua orang dewasa pernah dijangkiti parasit tersebut.

 Sumber : Daily Mail
Sekiranya anda berminat untuk jimatkan kredit telefon anda boleh tekan sini.
Blogger ( 2 ulasan )
  1. Promo www.Fanspoker.com :
    - Bonus Freechips 5.000 - 10.000 setiap hari (1 hari dibagikan 1 kali) hanya dengan minimal deposit 50.000 dan minimal deposit 100.000 ke atas
    - Bonus Cashback 0.5% Setiap Senin
    - Bonus Referal 20% Seumur Hidup
    || bbm : 55F97BD0 || WA : +855964283802 || LINE : +855964283802 ||

    BalasPadam

  2. Q kerja di Hongkong 3 THN dlu Amat trsiksa Majikan gak baik Tiap hari di marahin kerja terus 24 jam jarang istrahat tidur mlm Kerja sampe subuh pgi klo lagi libur sekolah sibuk masak" boro" bisa istrirahat, pokoknya kerja.. kerja truss... jd TKW Bikin kapok tersiksa batin 3 THN, kebetulan wktu itu ada teman Q kenal namanya Mbah Jenggot di facebook, awalnya Q ikut-ikutan melihat temanku, ternyata setelah kubuktikan hasilnya memang luar biasa..!! katanya sering di bantu sm beliau. ternyata dia seorang guru spritual Pesugihan Anka Togel 2D sampai 6D dan Pesugihan Dana Ghaib , tp Q beranikan diri coba telpon beliau. Tp Q memilih Pesugihan Dana Ghaib nya. Alhamdulillah benar2 terbukti nyata hasilnya, Q di Hongkong bisa pulang ke indonesia degan selamat jg dah Alhamdulilah 😇😇 jika ada teman minat ingin tlpn beliau ini nmr nya +6282291277145 smg bisa di bantu sprti Q. Amin...


    BalasPadam

Sedang Hangat

©2014 Siakapkeli
" "