Bacaan
Hangat
Terkini
Viral

Abang Bomba Selamatkan Anak Kucing Comel Takut nak Turun

19 Jun 2017


Sri Aman - Jabatan Bomba dan Penyelamat Malaysia (JBPM) sekali lagi menjadi hero apabila berjaya menyelamatkan anak kucing comel yang terperangkap di atas bumbung sebuah kedai disini.

Menurut Kosmo!, anak kucing itu dikatakan takut untuk turun dari premis terbabit.

Pusat Gerakan Operasi, Jabatan Bomba dan Penyelamat Malaysia (JBPM) Sarawak dalam satu kenyataan berkata, operasi menyelamat digerakkan apabila pihaknya menerima panggilan berhubung kejadian itu dari pemilik kucing tersebut pada pukul 1.25 petang.

Seramai enam anggota dikejarkan ke lokasi dan sebaik tiba, pihaknya mendapati seekor kucing masih berada di bumbung kedai itu.



Menurutnya, enam anggota bomba dari Balai Bomba dan Penyelamat (BBP) Sri Aman bergegas ke lokasi kejadian sebaik menerima panggilan pada pukul 1.25 petang.

"Anggota bomba kemudian segera meletakkan tangga di tepi kedai berkenaan untuk naik ke atas bumbung bagi membawa kucing itu turun.

"Anak kucing comel itu kemudiannya berjaya diselamatkan dan hasil pemeriksaan dijalankan tiada sebarang kecederaan pada haiwan itu sebelum diserahkan kepada pemiliknya," katanya dalam satu kenyataan sebentar tadi.

Sumber: Kosmo!
Sekiranya anda berminat untuk jimatkan kredit telefon anda boleh tekan sini.
Blogger ( 3 ulasan )
  1. proses cepat, minimal hanya 50rb, gabung dan menangkan puluhan dan ratusan juta rupiah jika beruntung, untuk lebih jelas hubungin 7.A.C.D.8.5.6.0

    BalasPadam
  2. ayo ditunggu apa lagi segera bergabung dengan kami di D*E*W*A*P*K
    hanya dengan minimal deposit 10.000, dapat uang jutaan rupiah...
    segera daftar ya, ditunggu lohhh...^^

    BalasPadam
  3. Ayo bergabung dengan kami di DEWAPK dan menangkan hadiah nyata nya hanya dengan modal 10rb saja loh silahkan mencoba ya.. pin bb D87604A1

    BalasPadam

Sedang Hangat

©2014 Siakapkeli
" "