Bacaan
Hangat
Terkini
Viral

Detik Cemas Lelaki Cuba Diselamatkan Rakan-Rakan Sebelum Dihanyutkan Kepala Air Di Slim River

12 Mei 2017
No Comment

Sejak semalam tersebar sebuah video yang menunjukkan rakaman seorang lelaki yang cuba diselamatkan oleh rakan-rakannya dan orang awam selepas dia dilihat terperangkap dalam kepala air di Sungai Kampung Bil dekat Slim River.

Rakaman berkenaan menunjukkan mangsa Aidil Akasah Mohd Yusof, 23, cuba diselamatkan dengan rakannya membaling pemegang seperti pelepah pokok kelapsa yang telah dibuang daun untuk dia berpaut dan diselamatkan.

Selepas berjaya memegang pelepah berkenaan, dia cuba terjun ke depan, namun kerana arus yang kuat akhirnya pautannya terlepas dan dibawa arus.

Video kami telah turunkan bagi menghormati permintaan keluarga Arwah


Memetik laporan Harian Metro, mangsa telah dijumpai kira-kira 200 meter daripada lokasi kejadian namun sudah meninggal dunia.

Ketua Polis Daerah Muallim, Superintendan Wan Kamarul Azran Wan Yusof berkata, ketika kejadian mangsa telah pergi ke kawasan berkenaan untuk berkelah sebelum tiba-tiba arus sungai naik mendadak dan menghayutkan mangsa.

"Tiga rakan mangsa berjaya menyelamatkan diri ketika kejadian itu bagaimanapun mangsa gagal ditemui sehingga operasi mencari dan menyelamt dijalankan.

"Mangsa ditemui pasukan keselamatan pada 8.55 malam kira-kira 200 meter dari lokasi dilaporkan hanyut," katanya, hari ini.


Beliau berkata, mangsa disahkan mati di tempat kejadian oleh sepasukan petugas perubatan dan mayat mangsa dihantar ke Hospital Slim River untuk tindakan lanjut.

Menurut jurucakap pihak Jabatan Bomba dan Penyelamat Malaysia Negeri Perak, merka terpaksa menggunakan tali untuk menaikkan mayat mangsa ke tebing sungai sebelum diserahkan kepada pihak polis untuk tindakan selanjutnya. - Siakapkeli.my
Sekiranya anda berminat untuk jimatkan kredit telefon anda boleh tekan sini.
Blogger ( 0 ulasan )

Sedang Hangat

©2014 Siakapkeli
" "