Bacaan
Hangat
Terkini
Viral

'The Rock' Nyatakan Minat Untuk Bertanding Jawatan Presiden AS

17 Nov 2016

LOS ANGELES - AS, 17 Nov - Selepas usahawan terkemuka, Donald Trump berjaya memenangi pilihanraya Amerika Syarikat, kini giliran ahli gusti pula menyatakan hajatnya untuk bertanding jawatan Presiden AS itu pada tahun 2020.

Menurut Reuters, Dwayne Johnson atau lebih dikenali dengan nama 'The Rock' tidak menolak kemungkinan beliau akan bertanding dalam pilihanraya.

The Rock menyuarakan perkara itu dalam satu sidang media filem terbaru beliau di Los Angeles baru-baru ini dengan berkata 'kepimpinan yang dihormati' sangat penting.


"Saya sayang negara saya. Saya sangat-sangat patriotik dan saya rasa daya kepimpinan tu sangat penting, dan kepimpinan yang dihormati adalah sangat penting," katanya.

Ditanya samada beliau menyasarkan jawatan presiden di White House, Dwayne tidak menafikan yang beliau mungkin akan bertanding pada masa hadapan.

"Kalau saya rasa saya boleh menjadi seorang pemimpin yang efektif kepada kita semua dan dikelilingi pemimpin-pemimpin hebat yang lain, ya, sudah tentu (saya akan bertanding).

"Saya rasa puas apabila berjaya menyeru orang ramai berbuat kebaikan dan terus menyeru mereka, sambil menyuruh diri saya sendiri (untuk berbuat baik), kerana saya buktikan apa yang saya perkatakan," kata Dwyane lagi.

Beberapa selebriti di AS sudah pun menceburkan diri dalam dunia politik. Antaranya Arnold Schwarzenegger kini bertugas sebagai gabenor parti Republikan di California dan seorang lagi ahli gusti profesional, Jesse 'The Body' Ventura, yang kini bertugas sebagai gabenor di Minnesota.

Sumber: Sinar Online
Sekiranya anda berminat untuk jimatkan kredit telefon anda boleh tekan sini.
Blogger ( 0 ulasan )

Sedang Hangat

©2014 Siakapkeli
" "