Bacaan
Hangat
Terkini
Viral

Wanita Salah Hantar Mesej Kepada Lelaki Tak Dikenali, Namun Tak Sangka Reaksi Diterima Lelaki Tersebut Mengubah Hidup Anak Lelakinya

14 Mac 2018
Menerima mesej daripada nombor yang tidak dikenali merupakan perkara yang tidak dapat dilupakan oleh Tony Wood.  Wood, seorang bapa kepada enam orang anak berasal daripada Missouri telah menerima teks daripada nombor yang tidak dikenali dengan beberapa keping gambar seorang wanita sedang mencuba gaun.

Namun pun begitu, tindakan yang dilakukan Wood adalah sebaliknya.

"Saya percaya mesej ini ditujukan kepada orang lain."

"Isteri saya tidak ada di rumah, jadi saya tidak tahu jawapannya tetapi anak-anak dan saya fikir anda kelihatan cantik dengan gaun itu!"

Wood membalas teks tersebut dengan menyertakan gambar lima daripada enam orang anaknya yang memberikan isyarat 'bagus' kepada gadis tersebut.



Pengguna Twitter dengan twithandle Mandi Miller telah memuat naik mesej yang telah diterima oleh Syd, gadis gaun tersebut dan telah mendapat hampir 170,000 tweet dan 700,000 likes.  




"Syd secara tak sengaja telah menghantar gambar gaun yang dipakai kepada nombor yang salah dan ini adalah tindak balas mereka."

Ternyata dalam kegembiraan itu, tersirat sebuah kesedihan kepada keluarga Wood.  Ada sebab mengapa isteri Wood tidak bersama-sama mereka ketika dia menerima mesej tersebut kerana dia berada di hospital bersama seorang lagi anak lelaki mereka yang berusia 4 tahun, Kaizler yang sedang berperang dengan penyakit leukemia.


Tweet yang tular di laman media sosial itu telah menimbulkan kesedaran buat mereka untuk melaksanakan kempen GoFundMe untuk membantu menampung perbelanjaan rawatan Kaizler.  Menakjubkan apabila kempen tersebut telah mencapai jumlah matlamat yang ditetapkan iaitu sebanyak RM40,000.
Dengan itu Wood mengucapkan jutaan terima kasih kerana kemurahan hati orang asing di Internet yang sanggup menghulurkan bantuan kepada mereka.  
Sekiranya anda berminat untuk jimatkan kredit telefon anda boleh tekan sini.
Blogger ( 1 ulasan )
  1. AJOQQ menyediakan 8 permainan yang terdiri dari :
    Poker,Domino99 ,BandarQ,BandarPoker,Capsa,AduQ,Sakong,Bandar66 ( NEW GAME )
    Ayo segera bergabung bersama kami di AJOQQ :)
    Bonus : Rollingan 0.3% dan Referral 20% :)

    BalasPadam

Sedang Hangat

©2014 Siakapkeli
" "