Bacaan
Hangat
Terkini
Viral

Tolak Kereta 'Double Park' Tengah Panas Sorang-Sorang, 'Pak Guard' HTAA Ini Boleh Jadi Contoh Yang Baik Untuk Netizen

1 Mac 2018


1 Mac - Tugas sebagai seorang pengawal keselamatan bukanlah sesuatu perkara yang mudah dan bukan hak kita untuk memperlekehkan pekerjaan orang lain.

Sebagai pengawal keselamatan, kadang-kala bukan sahaja perlu memastikan semua berada dalam keadaan selamat tetapi, perlu juga menjaga tempat meletak kenderaan untuk sesebuah bangunan.

Seperti apa yang dikongsi oleh seorang pengguna Facebook, Wan Fazli yang berkongsi sedikit pengalaman ketika berada di kawasan letak kenderaan di Hospital Tuanku Ampuan Afzan (HTAA).

Beliau sangat teruja melihat seorang pengawal keselamatan yang bertugas di wad bersalin ketika itu.
Pengawal keselamatan itu sangat berdedikasi semasa menjalankan tugas dan dia juga memastikan tempat letak kenderaan itu berada dalam keadaan terkawal serta tidak menghalang laluan utama.

Jom ikuti perkongsian Wan Fazli tentang pengawal keselamatan yang sungguh berdedikasi ini. Semoga bermanfaat.


Tapak parking depan dewan bersalin HTAA

Aku terpanggil untuk menulis kat sini tentang seorang security lelaki india yang bertanggungjawab mengawal kawasan parking tu.

Masa mula2 tiba, wife aku je turun untuk check up nak bersalin. Aku tunggu dalam kereta sebab parking penuh seperti biasa. Dekat setengah jam aku menunggu sambil memerhatikan kesungguhan dan kesibukan security tu menjaga kedudukan kenderaan yang parking disitu. 

Ya, beliau jaga kedudukan kenderaan yang nak parking! Beliau bagi double park, tapi pesan jangan tarik handbrake kepada semua pengguna. Sampai la beliau panggil aku untuk masuk parking kosong dan bantu aku masuk ke parking yang sempit tu.

Pukul 2.30pm, aku nak gerak balik ambil peralatan wife nak admit ward, aku nampak beliau masih sibuk tolak kereta orang yang double park! Tengah panas beb! Sorang2 kat parking yang agak luas tu!




Aku sampai semula pada jam 4.30pm beliau tunjukkan aku ke parking yang sama! Bertuah betul aku rasa arini. Panggil beliau kat kereta sambil ucap terima kasih dan sedikit sumbangan untuk beliau pergi beli minuman. 

Parking ni free, beliau dibayar gaji supaya memastikan kenderaan tidak parking diluar petak atau halang laluan, tapi parking penuh, beliau sedaya upaya bantu susun kereta sampai padat! Aku pasti, beliau sangat faham betapa pengguna parking di hospital ni sangat susah untuk dapatkan parking.

You got my salutation bro! Terima kasih abang guard! Tak sempat nak ambil gambar beliau sebab duk kalut wife da sakit nak bersalin.

*doakan my wife dan baby dipermudahkan proses bersalin serta sihat sejahtera ya! Terima kasih. - Siakapkeli.my
Sekiranya anda berminat untuk jimatkan kredit telefon anda boleh tekan sini.
Blogger ( 1 ulasan )
  1. Kalah melulu main di agen lain? Kecewa dengan agen lain?
    Daftar disini saja Upd4te Bett1ng

    BalasPadam

Sedang Hangat

©2014 Siakapkeli
" "