Bacaan
Hangat
Terkini
Viral

Ketika Kita Sibuk Berbalah Isu Tudung, Keluarga Ini Hari-Hari Hanya Makan Ikan Dipancing Di Sungai, Jual Labi-Labi Demi Beli Beras

4 Mac 2018
3 ulasan

Ketika bumi bertuah Malaysia dihujani pelbagai kontoversi kini dilakukan rakyatnya dari cendol ker tudung kelab malam, tahukah anda bahawa ketika ini ramai diluar sana tidak tahu pun kisah ini melainkan seorang bapa atau ibu memikirkan apa yang boleh aku beri makan kepada anak-anak aku hari ini? bagaimanakan masa depan anak aku yang dibesarkan dalam suasan susah kais pagi makan pagi, kais petang makan petang.

Itulah terjadi kepada sebuah keluarga ini, kehidupan mereka amat susah, makanan mereka hari-hari hanya berharapkan 'nasib' bapa mereka yang memancing ikan di sungai. Untuk mendapat sedikit wang demi membeli beras atau sedikit barang keperluan, mereka akan mencari labi-labi untuk dijual.

Seharian si bapa akan berusaha demi mencari keperluan makanan kepada anak-anaknya, ada antara mereka masih belum kenal apa itu erti kehidupan.

Jom baca perkongsian daripada Saudara AJ Johan yang berkongsikan tentang keluarga ini.


Rabu malam Khamis terakhir di bulan February

Sementara kita sibuk berbalah sesama kita kerana isu bodoh tudung.

Keluarga ini hampir hari2 makan ikan keli yg di pancing oleh bapa mereka. Bapa mereka juga menangkap labi2 untuk di jual bagi membeli sekati dua beras untuk 4 anak2 nya makan.



Ibu mereka kurang stabil selepas melahirkan anak yg bungsu. Anak yg nombor 3 dan bungsu juga OKU. Kaseh nya ayah lah yang membanting tulang menjaga mereka semua.



Pagi2 sebelum keluar mencari rezeki di sungai berdekatan.. Ayah mereka akan masak untuk anak isteri makan seadanya. Selalunya hanya makan nasi dan ikan keli goreng dgn minyak lama.

Insya Allah kami akan hantar beras dan package makanan TeamSAR setiap bulan untuk membantu keluarga ini.


Menurut pihak AJ Johan, posting ini bukan dibuka untuk mencari bantuan derma, tujuan posting berkenaan adalah untuk memberi kesedaran kepada ramai saudara kita diluar sana yang ada saudara mereka sedang dalam kesusahan, masih ada orang-orang yang memerlukan bantuan, bukan hanya keluarga ini sahaja.



Sekiranya anda berminat untuk jimatkan kredit telefon anda boleh tekan sini.
Blogger ( 3 ulasan )
  1. Dukung tim bola kesayangan Anda dengan pasaran bola terbaik di www(dot)Upd4teBett1ng(dot)com

    BalasPadam
  2. b0la, c4sin0, s4bung 4yam, T0gel, dll ada di F4ns Bett1ng, mari buruan daftar..

    BalasPadam
  3. AJOQQ menyediakan permainan poker,domino, bandarq, bandarpoker, aduq, sakong dan capsa :)
    ayo segera bergabung bersama kami dan menangkan uang setiap harinya :)
    AJOQQ juga menyediakan bonus rollingan sebanyak 0.3% dan bonus referal sebanyak 20% :)

    BalasPadam

Sedang Hangat

©2014 Siakapkeli
" "