Bacaan
Hangat
Terkini
Viral

Merempat Bersama Anak Di Jalanan, OKU Dakwa Suami Baru Dan Saudara Kebas Wang Simpanannya RM5 Ribu

11 Jan 2018

11 Jan - Baru-baru ini telah tular di laman sosial Facebook apabila seorang pemuda menerusi akaun Facebooknya memuat naik beberapa keping gambar seorang wanita Orang Kurang Upaya (OKU) dan dua lagi orang anaknya di kawasan stesen Keretapi Tanah Melayu (KTM).

Menurut pemuda yang dikenali sebagai Yus Shir itu, Wanita tersebut tidak sempat untuk menaiki kereta api yang terakhir kerana sudah terlewat untuk pulang ke Sg. Buaya, Rawang.

Wanita tersebut dikatakan telah ditinggalkan oleh suami barunya selepas suaminya itu menggunakan kesemua RM5,000 duit simpanan peninggalan bekas arwah suaminya. Dia juga dikatakan bekerja di sebuah kedai makan di Kota Raya sebagai pencuci pinggan.


Tambah Yus Shir lagi, wanita ini dikatakan tinggal di Rawang bersama-sama dengan mak ciknya. Mak ciknya sering menghalaunya keluar dari rumah dan tidak membenarkan wanita dan anak-anaknya itu pulang sekiranya masih belum ada duit untuk tinggal disitu.

Menyedihkan lagi keadaan, anaknya masih lagi menyusu badan dan masih lagi menggunakan lampin pakai buang. Wanita itu dikatakan menukar lampin anaknya di tepi jalan sahaja sebelum ditegur oleh seorang pemandu teksi untuk bertanyakan masalah yang dihadapi wanita terbabit.

Yus Shir mengharapkan belas ihsan rakyat Malaysia untuk menghulurkan sedikit sumbangan kepada wanita ini agar dia dan anak-anaknya dapapt meneruskan kelangsungan hidupnya bersama anak-anak yang tercinta.


Dengan keadaan wanita ini yang OKU dan terpaksa menanggung dua orang anaknya yang masih kecil ditambah pula dengan ditinggalkan suami yang tidak bertanggungjawab, harap tidak menjadi keberatan kepada seluruh rakyat Malaysia membantu golongan tertindas seperti ini.

Semoga pihak berwajib juga dapat memberikan perhatian terhadap nasib yang menimpa wanita OKU ini dan seterusnya dapapt meringankan beban yang ditanggung olehnya.

Berikut adalah perkongsian penuh dari Yus Shir tentang wanita berkenaan.


Assalammualaikum warga facebook, tadi saya dalam perjalanan balik terjumpa dengan kakak ini (9 Jan 2018 / 11.20p.m). hati terdetik nak tanya. Rupanya lepas kakak ni cerita, sedih pulak rasanya.

Sampai hati suami baru tinggalkan dia. Habis suami barunya itu menggunakan duit simpanan arwah suami kakak ini tinggalkan untuk dia sebanyak RM5,000.

Kakak ni seorang OKU, tak dapat nak balik ke rumahnya dekat Rawang, Sg Buaya sebab tak sempat, KTM nak tutup dah. Kerja kedai makan di Kota Raya sebagai pencuci pinggan. 



Rupanya bukan saya seorang sahaja yang tanya kakak ini, ada seorang lagi pemandu teksi pun tanya dia masa dia tukar lampin anak di tepi jalan. Dekat Rawang dia tinggal dengan mak ciknya. Tapi mak ciknya asyik halau sebab mak ciknya cakap kalau tak ada duit jangan balik.

Kakak ni yatim piatu, anak dia yang kecik menyusu badan lagi. Harap warga FB kalau dapapt bantu kakak ini, tak kiralah bantuan dari segi apa. Saya doakan semua diperbanyakkan rezki. Doa sahaja saya mapu untuk semua. Allah pun dah tentukan saya akan berjumpa dengannya. - Siakapkeli.my



Sekiranya anda berminat untuk jimatkan kredit telefon anda boleh tekan sini.
Blogger ( 4 ulasan )
  1. F4ns Bett1ng agen judi online aman dan terpercaya
    Jangan ragu, menang berapa pun pasti kami proseskan..

    BalasPadam
  2. Kalah melulu main di agen lain?
    mari coba disini Upd4te Bett1ng (7ACD8560)

    BalasPadam
  3. Anda inGin puNya kesempatan besar uNtuK menanG hingGa Ratusan juta Rupiah|Ay0 seger4 d4ftar kan diri and4 di WWW.FANSPOKER.COM invite
    || bbm : 55F97BD0 || WA : +855964283802 || LINE : +855964283802 ||

    BalasPadam
  4. ayo ditunggu apa lagi segera bergabung dengan kami di D/E/W/A/P/K
    menangkan uang jutaan rupiah, dengan minimal deposit 10.000 saja looo.
    ayo segera bergabung ya ditunggu lo ^_^

    BalasPadam

Sedang Hangat

©2014 Siakapkeli
" "