Bacaan
Hangat
Terkini
Viral

Terima Bantahan Dari Pelbagai Pihak, Tiket Feri Ke Pulau Langkawi Kembali Kepada Harga Asal

3 Jan 2018

3 Jan - Harga tiket feri Langkawi kembali kepada harga asal selepas caj pengurusan sebanyak RM3 yang diperkenalkan baru-baru ini ditarik semula semalam selepas mendapat bantahan dari pelbagai pihak.

Hasil tinjauan Bernama di jeti Kuala Kedah pagi semalam mendapati harga tiket bagi dewasa telah kembali dijual pada harga RM23 berbanding RM26, manakala bagi kanak-kanak RM17 berbanding RM20 kelmarin.Selain itu, tiket warga emas juga turut kembali kepada RM23 selepas tempoh promosi sebanyak RM17 tamat.

Zaiton Abdullah, 54, berkata penarikan caj pengurusan itu melegakan banyak pihak dan berharap ia kekal bagi menggalakkan aktiviti pelancongan di Pulau ini.

“Saya tidak setuju jika naik sebab saya datang dari Sik dah kena bayar RM9.80 untuk ke jeti ini, bila tiba di Langkawi kena bayar lagi RM26,” katanya ketika ditemui semalam.


Asma Ishak, 55, berkata beliau bersyukur apabila harga tiket kembali kepada asal. Tambahnya lagi, ia akan menjadi beban untuk ahli keluarga yang ramai dan akan menjejaskan industri pelancongan di pulau peranginan tersebut.

“Kelmarin saya kena bayar sampai RM26, tapi kerana ada tugas yang nak dibuat di Langkawi, saya pergi juga,” katanya.

Sementara itu, Setiausaha Persatuan Pengguna Kedah (CAKE), Yusrizal Yusoff berkata, selepas kenaikan harga tiket kelmarin, pihaknya menerima lebih 100 aduan berhubung perkara itu.

Harga tiket selepas dikenakan caj pengurusan kelmarin
“Kita menyambut baik langkah yang diambil operator feri menarik semula caj pengurusan itu. Bagi saya adalah tidak wajar untuk mengenakan caj tersebut dengan alasan untuk menggalakkan pembelian tiket dalam talian," katanya.

Menerusi harga tambang baharu itu kelmarin, penumpang yang membeli tiket melalui kaunter dari Kuala Kedah perlu membayar RM26 bagi dewasa (harga lama RM23) dan RM20 bagi kanak-kanak (lama RM17) dan dari Kuala Perlis ke Langkawi pengguna dikenakan RM21 untuk dewasa (lama RM18) dan RM16 bagi kanak-kanak (lama RM13).

Sumber: Bernama
Sekiranya anda berminat untuk jimatkan kredit telefon anda boleh tekan sini.
Blogger ( 1 ulasan )
  1. ayo ditunggu apa lagi segera bergabung dengan kami di D/E/W/A/P/K
    menangkan uang jutaan rupiah, dengan minimal deposit 10.000 saja looo.
    ayo segera bergabung ya ditunggu lo ^_^

    BalasPadam

Sedang Hangat

©2014 Siakapkeli
" "