Bacaan
Hangat
Terkini
Viral

"Ibu Tahu Nanti Ibu Akan Dapat Cucu?" - Wanita Rakam Reaksi Ibunya Yang Alzheimer Setiap Kali Diberitahu Dia Akan Jadi Nenek

5 Jun 2017

"Apa? Bila? Wah, bagusnya Christine! Saya sangat suka!" itu kata Setsuko Harmon pada permulaan video yang direkodkan oleh anak perempuannya ketika melawatnya dua minggu lalu.

Stone, 38, bakal menjangkakan anak pertamanya pada Oktober ini.

Menurut Stone, setiap kali dia datang melawat, dia akan bertanya kepada ibunya tentang perutnya yang semakin membuncit.

"Dia menjadi sangat teruja setiap kali saya memberitahunya. Saya sangat teruja apabila melihatnya gembira," kata Stone kepada portal Today.

"Saya tahu dia tak akan ada selamanya, dan saya mahu bayi saya melihat betapa terujanya neneknya apabila saya memberitahu dia akan lahir. Itu sebab saya merakamnya. "

Selain itu, tujuan lain Stone merakamkan video terbabit adalah bagi meningkatkan kesedaran tentang penyakit Alzheimer. Ibunya mula menunjukkan simpton 10 tahun yang lalu.

"Saya mahu menunjukkan kepada orang ramai, ya, ia satu penyakit yang teruk, tetapi anda masih boleh menemui detik-detik yang manis ketika itu," kata Stone.

"Apabila seseorang bertanyakan anda satu soalan yang sama 20 kali tanpa henti dalam satu jam, sangat sukar untuk tidak rasa kecewa, tetapi itu bukan salah mereka

"Saya harap agar video ini boleh membantu mereka di luar sana untuk cuba mencari detik manis dalam situasi ini." kata Stone.

Video itu menjadi viral di media sosial dan mendatangkan sebak kepada penonton.

Tonton video itu dibawah:



Sumber: Today
Sekiranya anda berminat untuk jimatkan kredit telefon anda boleh tekan sini.
Blogger ( 0 ulasan )

Sedang Hangat

©2014 Siakapkeli
" "