Bacaan
Hangat
Terkini
Viral

(Video) Budak Sekolah Rendah Dipuji Kerana Cubaan Berani Menyambut Kanak-Kanak Jatuh Dari Tingkat 3

10 Mei 2017

Seorang pelajar kelas enam menerima pujian dari netizen di China kerana usahanya untuk cuba menyambut seorang kanak-kanak dua tahun yang jatuh dari tingkat tiga bangunan - biarpun dia gagal membuat sambutan itu.

Kanak-kanak berusia dua tahun itu mencuri tumpuan penduduk di kejiranan di Xingyang, wilayah Henan apabila memanjat untuk membuka tingkap di tingkat tiga dan menjerit 'mama!'.

Orang ramai lalu lalang di kawasan tersebut cuma mampu melihat sahaja tindakan kanak-kanak itu terjatuh ke hadapan dari tingkap terbabit melainkan seorang pelajar kelas enam tersebut yang dengan cepat bertindak.

Pelajar berkenaan berlari ke arah kanak-kanak itu sambil membuka tangannya untuk cuba membuat sambutan.

Bagaimanapun, cubaan itu gagal kerana dia tidak sempat sampai di titik yang sepatutnya dan kanak-kanak itu mendarat dia atas motosikal skuter yang diletakkan di kawasan berkenaan. Kanak-kanak itu digegaskan ke hospital dan ajaibnya, doktor berkata, budak dua tahun itu tidak mengalami sebarang kecederaan serius.

"Biarpun dia gagal menyambut kanak-kanak itu, saya masih berikan dia ibu jari kerana kebaikan dan keberaniannya!" tulis seorang pengguna Weibo.

Tonton video itu dibawah: (Bahagian budak itu jatuh telah dikerat kerana mungkin tidak sesuai ditayangkan).



Sumber: Shanghaiist
Sekiranya anda berminat untuk jimatkan kredit telefon anda boleh tekan sini.
Blogger ( 0 ulasan )

Sedang Hangat

©2014 Siakapkeli
" "