Bacaan
Hangat
Terkini
Viral

Ini Tips Penjagaan Kulit Wajah Agar Bebas Minyak dan Bebas Jerawat dari Nanowhite

22 Mei 2017

Muka berminyak, berjerawat, kusam dan etc... Macam mana nak buat?

Persoalan-persoalan ini biasanya timbul bila kita sedang gigih mencuci muka di depan cermin dalam bilik air. Sebabnya, kita tidak tahu sama ada cara kita mencuci muka selama ini adalah betul atau tak.

Dah tentu, dalam setiap perkara - termasuk penjagaan muka sekalipun - memerlukan langkah-langkah yang betul bagi mendapatkan keputusan yang terbaik.

Okey, ini merupakan langkah-langkah penjagaan muka yang dicadangkan oleh Nanowhite mengikut produk-produk yang disediakan oleh syarikat tersebut.


1 - Cuci Muka Dua Kali Sehari, Pagi & Malam


Selain gosok gigi, perkara pertama yang perlu kita lakukan bila bangun pagi adalah membersihkan muka. Sama juga pada waktu malam sebelum tidur, kita digalakkan untuk mencuci muka terlebih dahulu.

Proses ini penting kerana ia bertujuan untuk membuang segala kotoran yang terlekat di muka - lebih-lebih lagi ketika waktu malam memandangkan ia adalah waktu untuk kulit menyembuhkan diri mereka.

Produk keluaran Nanowhite yang khusus untuk proses mencuci muka dipanggil sebagai Nanowhite Milk Cleanser. Ketika mencuci, pastikan foam yang seperlunya sahaja digunakan supaya tidak menyebabkan kulit terlampau kering.

Nanowhite Milk Cleanser



2 - Manjakan Kulit Muka Dengan Mask



Kulit juga perlu dimanjakan. Caranya? Dengan memakai mask. Nanowhite juga mempunyai produk masknya tersendiri yang dikenali sebagai Deep Cleansing Charcoal Mask.

Nanowhite Deep Cleansing Charcoal Mask

Apa yang menarik tentang Deep Cleansing Charcoal Mask adalah ia mempunyai kandungan Kaolin aktif yang berupaya mengurangkan masalah jerawat dan membersihkan liang roma tersumbat tanpa menyebabkan iritasi kepada kulit.


3 - Beri Kulit Muka 'Makanan Berkhasiat'

Kulit juga perlu diberi khasiat yang seperlunya sama seperti kita, manusia. Memang kebanyakan nutrisi itu datang dari makanan yang kita ambil tetapi memberi nutrisi secara terus kepada kulit sangat membantu.

Untuk ini, Nanowhite ada menyediakan produk toner (atau dalam bahasa melayu, penyegar) muka yang bernama Miracle mist bagi membekalkan sembilan jenis kebaikan khas untuk muka.

Nanowhite Miracle Mist

Tiada sebarang halangan dalam pemakaian Mircale mist ini. Malah produk ini dipakejkan dalam botol kecil supaya senang dibawa dan diguna di mana-mana. Cuma perlu spray sahaja.


4 - Rawatan khas untuk jerawat



Masalah yang paling kerap berlaku di muka adalah masalah jerawat. Pelbagai faktor menyumbang kepada masalah jerawat termasuklah masalah tekanan, emosi, pemakanan dan juga toksin. Oleh kerana itu, rawatan khas diperlukan untuk membendung dari jerawat supaya terbentuk.

Bagi rawatan khas jerawat, Nanowhite ada menyediakan satu produk yang dipanggil Dark Spot Corrector yang mana mampu mengurangkan jerawat dan juga parut jerawat.

Nanowhite Dark Spot Corrector


Dark Spot Corrector bekerja dengan mengecutkan jerawat dan juga mengawal minyak yang berlebihan di muka.


5 - Perlindungan Berterusan

Akhir sekali, muka juga memerlukan perlindungan kulit yang berpanjangan. Nanowhite menyediakan dua produk tujuan ini:

Waktu pagi: Gunakan Fresh Mattifying Moisturiser sebagai krim harian (keluar dari rumah). Fresh Mattifying Moisturiser boleh melembabkan muka biarpun terdedah kepada cahaya matahari.

Nanowhite Fresh Mattifying Moisturiser


Waktu malam: Gunakan Aqua Sleeping Essence Pack sebagai krim 'merehatkan' kulit di waktu malam. Aqua Sleeping Essence Pack kaya dengan kandungan bagi mengekalkan hidrasi, alga laut, rumpai laut dan sodium hyaluronate. Gunakan produk ini sebagai mask tidur.

Nanowhite Aqua Sleeping Essence


Setiap orang mempunyai kulit wajah yang berbeza jenis dan masalah, dan memerlukan sesuatu yag berbeza untuk menyelesaikannya. Nanowhite didatangi dengan beberapa jenis pembersih wajah yang berlainan mengikut kesesuaian pengguna.

Nanowhite Fresh Gel Cleanser: Sesuai untuk masalah kulit berminyak

Nanowhite Fresh Gel Cleanser

Nanowhite Fresh Milk Cleanser: Sesuai bagi mereka yang berkulit sensitif

Nanowhite Fresh Milk Cleanser

Nanowhite Fresh Foam Cleanser: Sesuai untuk kulit biasa

Nanowhite Fresh Foam Cleanser

Nanowhite juga terkenal dengan harga produk yang berganda-ganda murah jika dibandingkan dengan produk penjagaan muka lain di pasaran.

Sebagai contoh, Nanowhite Fresh Deep Cleansing Charcoal Mask 80ml cuma berharga RM20.66 jika dibandingkan dengan produk tujuan sama yang berharga sehingga RM68.00.

Begitu juga dengan Nanowhite Aqua Sleeping Essence 40ml yang berharga hanya RM24.90 berbanding dengan produk lain di pasaran yang mencecah sehingga RM115.

Untuk info lanjut tentang Nanowhite, boleh layari Facebook https://www.facebook.com/nanowhite. Pembelian juga boleh dibuat menerusi laman Facebook itu atau layari terus https://www.facebook.com/pg/nanowhite/shop.
Sekiranya anda berminat untuk jimatkan kredit telefon anda boleh tekan sini.
Blogger ( 1 ulasan )

Sedang Hangat

©2014 Siakapkeli
" "