Bacaan
Hangat
Terkini
Viral

(Video&Gambar) Tolong Viralkan Agar 'Beruk-Beruk' Baling Batu Itu Tahu Tindakan Mereka Boleh Membunuh

28 Jan 2017
No Comment

Baling BAtu dari atas jambatan kena cermin kereta, bukanlah satu kes baru, banyak kes sudah terjadi, bahkan sudah pernah melibatkan kehilangan nyawa.

Namun tindakan khianat tidak bertamadun berkenaan masih berlaku sehingga kini, terbaru, tindakan manusia 'tiada otak' ini telah berlaku di lebuhraya SKVE berhampiran Bandar Saujana Putra.

Seorang pemandu kereta Zulkifly Hassan hampir menjadi mangsa dan beliau telah berjaya merakam tindakan berkenaan.


Minta perhatian kepada mereka-mereka yang suka baling batu (tadi bongkah batu bata) di lebuhraya yang saya nak samakan macam beruk agar hentikankan lah perangai kamu yang sia-sia itu.

Kamu rasa seronok ke jika ada pengguna lebuhraya yang mati gara-gara kerja gila kamu? Bayangkan kalau kenderaan yang penuh dengan ahli keluarga terkena batu tersebut terkejut lalu tidak dapat mengawal kenderaan mereka lalu terbalik dan.... Na'uzubillaah.

Saya tidak akan berhenti setakat ini. Saya akan hubungi pengendali lebuhraya dan kita tengok lah apa yang perlu kita buat nanti.....

Kepada pengguna lebuhraya SKVE dari exit Bandar Saujana Putra ke Exit Teluk Pangalima Garang atau sebaliknya, minta berhati-hati bila menghampiri setiap jejantas. Perlahankan kenderaan anda.

Tolong viral kan agar beruk-beruk tadi tahu tindakan mereka boleh membunuh.





Update 27 Jan 2017:

Pihak LLM telah memaklumkan bahawa SKVE akan mengadakan perjumpaan dengan wakil orang-orang kampung disekitar kawasan kejadian.

Satu lapuran polis juga telah dibuat dan rodaan berkala dan tidak berkala akan dilakukan oleh pihak polis untuk tujuan pemantauan, pencegahan dan risikan.




Pihak berkenaan (SKVE) akan menghebahkan hasil perjumpaan dengan penduduk sekitar bagi meredekan kebimbangan pengguna lebuhraya melalui hebahan FB/Twitter.

Terima kasih kepada pihak LLM dan SKVE . Teruskan usaha untuk mempertingkatkan mutu perkhidmatan kalian. Bak kata teman saya (Syed Amir TIP); "Constructive suggestion yields positive results ..., Insyaa Allah".


- Siakapkeli.my
Sekiranya anda berminat untuk jimatkan kredit telefon anda boleh tekan sini.
Blogger ( 0 ulasan )

Sedang Hangat

©2014 Siakapkeli
" "