Bacaan
Hangat
Terkini
Viral

Foto Presiden Indonesia, Joko Widodo Berkain Pelikat Sambut Tahun Baru Viral

1 Jan 2017


Kemeriahan pesta, warna-warni bunga api dan pelbagai majlis serta program kebiasaannya akan memenuhi kemeriahan sambutan tahun baru.

Tapi tidak bagi Joko Widodo. Biarpun bergelar presiden Indonesia, Joko Widodo cuma menyambut tahun baru 2017 di rumahnya sahaja - dengan berkain pelikat.

Foto terbabit dimuat naik oleh Joko Widodo di laman Twitter rasminya.

"00.00 Tahun 2017 di rumah saja. Selamat Tahun Baru - Joko Widodo", tulisnya di kapsyen foto tersebut.

Tweet itu lantas disambut dengan retweet dan pelbagai reaksi dari netizen. Sejak dimuat naik pada awal 2017, ia telah menerima lebih 7,000 retweet dan lebih 10,000 likes dari netizen.

Malah, ada juga yang mengambil kesempatan berhumor dengan foto terbabit. Antaranya, foto yang ditampal dengan gambar pochong, pokemon. Ada juga yang berkata kain pelikat yang dipakai oleh Jokowi itu akan menjadi trending sebagaimana jaket tempo sebelum ini.



Selain itu, netizen juga turut mengambil kesempatan memuji prestasi presiden Indonesia itu yang berjaya mengukuhkan matawang rupiah biarpun matawang serantau yang lain mengalami kejatuhan.

"@jokowi makasih pak,Prestasi Bapak ini adalah kado terindah untuk indonseia di akhir tahun 🙏", tulis Riska.

Namun, reaksi yang paling banyak diperoleh dari netizen adalah kerana pemakaian kain pelikat oleh Jokowi dan juga ucapan selamat tahun baru serta ucapan selamat maju jaya.

Sumber: Twitter Jokowi
Sekiranya anda berminat untuk jimatkan kredit telefon anda boleh tekan sini.
Blogger ( 0 ulasan )

Sedang Hangat

©2014 Siakapkeli
" "