Bacaan
Hangat
Terkini
Viral

(Foto) Kucing ini Terabai Bertahun-Tahun Lamanya Sehinggakan Bulunya Bertukar Menjadi Dreadlocks

22 Dis 2016

Seekor kucing bernama Hidey 'bertukar menyerupai sotong oktopus' setelah dia bertahun-tahun diabaikan oleh tuannya yang mengalami penyakit Alzheimer.

Difahamkan, Hidey mula menjadi tidak terurus sehinggakan bulu-bulunya menjadi kusut seterusnya bertukar menyamai rambut dreadlocks.

Foto kucing feline itu dimuat naik oleh laman Facebook, Animal Rescue League Shelter & Wildfire Center di Pittsburgh, Pennsylvania.

Posting foto itu berkata: "Kucing malang ini dibawa ke klinik kami semalam selepas tuannya yang sudah tua terpaksa berpindah ke rumah rumah jagaan orang tua.

"Ia menderita kekusutan teruk, menampakkannnya seperti sudah diabaikan bertahun-tahun lamanya.

"Pasukan medikal kami telah memotong bulu-bulu kusut itu dan kini, dia merasa semakin sihat. Dia akan dijaga oleh saudara terdekat tuannya dan akan berpeluang untuk hidup gembira semula.", sambung posting itu.

Hidey dijumpai oleh saudara terdekat tuannya, Paul Russel, yang risau tentang kucing di rumah itu selepas mengetahui khabar lelaki berkenaan telah dibawa ke rumah jagaan.

Terkejut dengan keadaan Hidey, Russel membawa haiwan itu ke klinik terbabit.

"Terlalu banyak bulu. Ia mungkin terabai bertahun-tahun lamanya sehingga menjadi panjang seperti itu. Dia juga terlebih makan.", kata Russel.

Sumber: Dailymail





Sekiranya anda berminat untuk jimatkan kredit telefon anda boleh tekan sini.
Blogger ( 0 ulasan )

Sedang Hangat

©2014 Siakapkeli
" "