Bacaan
Hangat
Terkini
Viral

Siapa Kata Resit Dalam Poket Anda Tiada Nilai? Tukarkannya Menjadi Ganjaran Menggunakan Aplikasi Manis

5 Dis 2016

Setiap kali berbelanja; tidak kira jika keluar makan, membeli-belah, atau berhibur; pembeli akan diberikan resit sebagai bukti pembelian. Sepatutnya resit-resit ini perlu disimpan supaya dapat dijadikan rujukan pada masa depan atau apabila memerlukan.

Tapi disebabkan ianya kertas pelbagai bentuk dan sukar untuk diurus, resit-resit ini biasanya akan berakhir dalam tong sampah.

Tapi tahukah anda di Malaysia ada aplikasi telefon pintar yang akan menghadiahkan penggunanya mata ganjaran apabila pengguna mengambil dan menyimpan gambar resit-resit pembelian hariannya?

Memperkenalkan aplikasi Manis, satu aplikasi yang boleh menukarkan resit-resit kertas dalam poket anda menjadi ganjaran. Setiap kali anda mengambil gambar resit menggunakan aplikasi ini, anda akan mendapat mata ganjaran yang mana boleh ditebus menjadi voucher kupon dan pelbagai lagi ganjaran hebat lain.

Apa itu Manis?

Manis adalah satu aplikasi telefon pintar percuma yang boleh didapati di platform Android dan juga iOS.

Aplikasi ini membolehkan pengguna menukar resit-resit kertas yang diperoleh setiap kali berbelanja menjadi mata ganjaran yang kemudian boleh ditebus kepada voucher, tiket wayang dan macam-macam lagi.

Aplikasi ini menerima apa sahaja resit yang diperoleh dalam Malaysia tidak kira sama ada berbelanja untuk makan, beli belah atau bermain, asalkan resit itu dicetak dan bukan ditulis tangan.


Sebagai ciri tambahan, aplikasi Manis juga membolehkan pengguna mengurus perbelanjaan harian di aplikasi tersebut.


Bagaimana Cara Nak Guna Manis?

Ikuti tiga langkah mudah ini untuk menyimpan resit menggunakan Manis:

1 – Lakukan carian kedai/tempat anda berbelanja dan pilih tempat tersebut.

2 – Isi tarikh, nombor resit dan jumlah.

3 – Ambil gambar resit dan tekan upload.

Seterusnya, dapatkan ganjaran. Tapi pastikan anda memuat naik resit dalam masa 24 jam untuk pengesahannya. 


Gunakan mata ganjaran Manis itu untuk menebus pelbagai voucher yang disediakan oleh Manis antaranya voucher topup, tiket wayang, makanan dan juga beli-belah.

Khas Untuk Pembaca Siakapkeli

Ini satu lagi berita baik dari Manis untuk pembaca Siakapkeli. Manis kini menawarkan voucher KFC percuma untuk pembaca Siakapkeli yang memuat turun aplikasi Manis menerusi pautan ini: http://bit.ly/siakapkelimanis. Hanya voucher terhad yang disediakan, siapa cepat dia dapat!


Urus Resit-Resit Anda Guna Manis, ianya percuma

Aplikasi manis boleh didapati secara percuma di Playstore dan juga App Store. Untuk mengetahui lebih lanjut caranya, layari laman rasmi Manis di https://www.getmanis.com atau Facebook rasmi mereka di https://www.facebook.com/getmanis.

Jadi, sebelum buang resit-resit pembelian anda, pastikan snap dulu guna Manis.

Ingin tahu lebih lanjut bagaimana rasanya Manis berfungsi? Tonton video dibawah.




Muat turun hari ini dan nikmatinya sekarang di http://bit.ly/siakapkelimanis



Sekiranya anda berminat untuk jimatkan kredit telefon anda boleh tekan sini.
Blogger ( 0 ulasan )

Sedang Hangat

©2014 Siakapkeli
" "