Bacaan
Hangat
Terkini
Viral

Kisah 'Train to KL' Lagi Seram dari 'Train to Busan', Usik Netizen Gara-Gara Perkhidmatan LRT Terganggu

9 Sep 2016
No Comment
Foto yang telah diedit dengan muka pelakon train to busan.

Pagi tadi, LRT RapidKL mengalami gangguan sehingga menyebabkan penumpang terkandas seterusnya menyebabkan gangguan jadual seharian penumpang. Insiden itu menjadi trending di media sosial dengan pelbagai keluhan dan juga komplen.

Tapi disamping keluhan-keluhan dari penumpang, ada juga yang mengambil kesempatan untuk mengusik menggunakan insiden itu.



Dengan buah fikiran yang bernas bersama kreativiti luar kotak, netizen di Malaysia mula menggunakan isu tersebut untuk membuat bahan jenaka.

Yang paling menarik adalah poster 'Train to KL' yang dipercayai terinspirasi dari filem korea 'Train to Busan' yang sedang hangat diperkatakan minggu ini.

Poster itu menulis "Lambat pergi kerja bermula. Episod 2. Train to KL. Akan datang".

Bagi yang belum tahu, filem Train to Busan adalah filem yang menceritakan tentang kisah penumpang di dalam tren dari Seoul ke Busan yang terpaksa berjuang untuk hidup disebabkan virus zombie yang melanda Korea Selatan.

Secara tidak langsung, insiden itu memberi marketing percuma untuk filem 'Train to Busan'.

Dalam gangguan yang berlaku pada pagi tadi, penumpang-penumpang sebuah tren terpaksa berjalan di atas trek untuk sampai ke perhentian seterusnya.

Beberapa foto dan video kejadian 'bersejarah' itu dirakam dan dimuat naik oleh penumpang yang terlibat di media sosial.






Sekiranya anda berminat untuk jimatkan kredit telefon anda boleh tekan sini.
Blogger ( 0 ulasan )

Sedang Hangat

©2014 Siakapkeli
" "