Bacaan
Hangat
Terkini
Viral

Arab Saudi Potong Gaji Menteri 20 Peratus, Kurangkan Bonus Pekerja Sektor Awam

27 Sep 2016


Arab Saudi, 27 Sep - Kerajaan Arab Saudi akan memotong 20 peratus gaji menteri-menterinya dan menyusun semula imbuhan kewangan untuk kakitangan sektor awam yang terdiri dari 2/3 pekerja di negara itu.

"Kabinet telah bersetuju untuk memberhentikan dan membantalkan beberapa bonus dan imbuhan kewangan", kata seorang menteri.

Menurut Metro.us, bonus bekerja lebih masa telah dikurangkan kepada suku hingga separuh daripada gaji asas, manakala cuti tahunan mungkin akan dikurangkan supaya tidak melebihi 30 hari.

Selain itu, elaun perumahan dan kereta untuk ahli-ahli majlis Shura juga dipotong sebanyak 15 peratus.

Kerajaan Saudi bertindak sedemikian selepas harga minyak jatuh teruk seterusnya memaksa negara kaya di Teluk Arab untuk mengeurangkan perbelanjaan selepas mencatat defisit bajet AS$100 billion (RM400 billin) pada tahun lalu.

Sumber : BH OnlineMetro.usGulf-time
Sekiranya anda berminat untuk jimatkan kredit telefon anda boleh tekan sini.
Blogger ( 1 ulasan )
  1. HAHAHA..PADAN MUKA KORANG, AKU HARAP MINYAK KAU SEMUA KERING BARU PADAN GN MUKA KORANG YANG BOROS NAK MAMPOS..KALAU KORANG GUNAKAN HASIL MINYAK KORANG GN BETUL AKU PERCAYA SEMUA ORANG ISLAM TERUTAMANYA HIDUP SENANG..NI KORANG GUNA UNTUK ENJOY CAM HARAM..ITU BELUM DUIT KORANG JUAL AGAMA LAGI, TIAP TIAP TAHUN BERAPA BILION MASOK KOCIK KORANG TAH MANE PERGI..ORANG ARAB NI PADA AKU BANGSA YANG DUNGU SEBAB KALAU KORG BERSATU STOP MINYAK KE AMERIKA PASTI DIORANG MELUTUT SEMBAH KORANG

    BalasPadam

Sedang Hangat

©2014 Siakapkeli
" "