Bacaan
Hangat
Terkini
Viral

(Gambar) Wanita Nekad Sekat Penunggang Motosikal Pentingkan Diri Sendiri Dari Guna Laluan Pejalan Kaki

5 Mei 2016
No Comment

JAKARTA: Nama Alfini Lestari tiba-tiba menjadi sebutan ramai netizen Indonesia selepas ada sebuah page di sana telah memuatnaik beberapa keping gambarnya ke laman sosial Facebook.

Gambarnya menjadi popular kerana memaparkan keberaniannya yang menghalang puluhan buah motosikal dari menggunakan kawasan pejalan kaki di waktu puncak di jalan Jendral Sudirman, Jakarta.

Wanita berusia 32 tahun berkenaan tidak berganjak dari kedudukannya walau diugut akan dilanggar oleh pengguna motosikal yang memasuki lorong pejalan kaki berkenaan, ini kerana tindakan mereka menggunakan laluan berkenaan menyusahkan pejalan kaki yang melalui lorong itu.

"Saya buat tidak tahu saja melihat pengguna motosikal itu, mereka sudah mempunyai jalan sendiri tetapi masih mahu menggunakan laluan pejalan kaki," kata Alfini dipetik laporan Liputan 6.

Tindakan Alfini ini sudah berlaku sejak tiga minggu yang lalu di mana jika dia sempat memandangkan lokasi kerjanya tidak jauh dati situ, dia akan ke tempat berkenaan untuk menghalang pengguna motosikal menggunakannya. - Siakapkeli.my










Sekiranya anda berminat untuk jimatkan kredit telefon anda boleh tekan sini.
Blogger ( 0 ulasan )

Sedang Hangat

©2014 Siakapkeli
" "