Bacaan
Hangat
Terkini
Viral

Isteri MB Terengganu Ajar Remaja Di Islamkan Zakir Naik Bertudung, Sudah Ada Nama Islam

15 Apr 2016
No Comment

Kemaman: Sejurus seorang remaja Kristian yang telah di Islamkan oleh pendakwah terkenal, Dr Zakir Naik secara langsung di hadapan kira-kira 45,000 di Padang Astaka, Kemaman, remaja berkenaan telah dibawa oleh pihak Jabatan Agama ke belakang pentas untuk mengelakkan dari diserbu orang ramai, lapor Terengganu Times.

Ramaja berkenaan yang dikenali dengan nama Nina Grace telah disambut oleh isteri kepada Menteri Besar Terengganu, To’ Puan Halina Zakaria di belakang pentas di mana To' Puan Harlina telah mengajar remaja berkenaan cara memakai tudung.

BACA: (Video) Selepas Bertanya Soalan, Gadis Ini di Islamkan oleh Dr. Zakir Naik di Kemaman

Dalam pada itu, Nina dikhabarkan sudah mempunyai nama Islamnya dan bercadang akan menukar nama dari Nina Grace kepada Nur Nina Farisha.

Beliau merupakan pelajar daripada Kolej Ranaco, offshore engineering Ranaco dimana sebelum ini beliau telah menghafal Al-Fatihah,3 kul dan Qursi sejak berumur 13 tahun

Menurut TerengganuTimes, Nina yang berasal daripada Kulai, Johor dan telah memeluk islam di Program Grand Finale Dr Zakir Naik Terengganu Tour di Padang Astaka Kemaman semalam. - Siakapkeli.my

Sekiranya anda berminat untuk jimatkan kredit telefon anda boleh tekan sini.
Blogger ( 0 ulasan )

Sedang Hangat

©2014 Siakapkeli
" "