Bacaan
Hangat
Terkini
Viral

"Dora The Explorer" Ditangkap Hisap Rokok Dalam Sekolah

17 Apr 2016
No Comment
Fatima bersama watak Dora

NEW YORK: Pelakon muda yang meminjamkan suaranya untuk watak Dora The Explorer, Fatima Ptacek, 15, digantung persekolahan tiga hari di atas kesalahan menghisap rokok elektronik dalam tandas sekolah.

Fatima ditangkap di tandas sekolahnya di The World School Manhanttan, New York bersama dua lagi rakannya ketika kejadian namun difahamkan kes berkenaan tidak dihebahkan.

Bagaimanapun, berita itu tersebar beberapa hari selepas itu kerana ibu bapa dua rakan Fatima yang membuat bantahan mengenai ketidakadilan dari segi hukuman kerana anak-anak mereka dikenakan hukuman buang sekolah.

Difahamkan, Fatima diberi hukuman ringan kerana status selebriti yang dimiliki sedangkan mereka bertiga melakukan kesalahan sama.

"Fatima terbabit dalam kes ini sama seperti anak-anak kami. Jadi mengapa beliau dikenakan tindakan ringan atau tidak dikeluarkan macam anak-anak kami? Adakah kerana statusnya sebagai pelakon karakter terkenal, Dora The Explorer," kata ibu kepada seorang rakannya itu.

Ibu bapa salah seorang rakan Fatima berkata, anak mereka belum pernah melakukan kesalahan berat apatah lagi merokok.

Pasangan itu mendakwa kedua-dua remaja itu dipaksa oleh Fatima.

Ptacek mengisi suara karakter popular di kalangan kanak-kanak yang disiarkan Nickelodeon sejak 2012, malah beliau juga meminjamkan suaranya untuk Dora and Friends: Into the City sejak 2014.

Sumber: http://www.bharian.com.my/node/144762
Sekiranya anda berminat untuk jimatkan kredit telefon anda boleh tekan sini.
Blogger ( 0 ulasan )

Sedang Hangat

©2014 Siakapkeli
" "