Bacaan
Hangat
Terkini
Viral

"Tuduhan Pelajar Ambil Alkohol Dan Dadah Dalam Program Di Melaka Tidak Benar" - UiTM

27 Jan 2016
No Comment

Universiti Teknologi Mara (UiTM) telah tampil menafikan pelajarnya berada di bawah pengaruh alkohol dan dadah seperti yang viral dilaman sosial berikutan tersebar rakaman video suasana program kendalian pelajar UITM Melaka.

Memetik laporan Bernama, Pemangku Naib Cancelor UiTM, Prof Ir Dr Abdul Rahman Omar berkata, program berkenaan merupakan program tahunan anjuran pelajar dan mendapat kebenaran daripada Fakulti Seni Lukis dan Seni Reka di mana program tersebut dikawal selia sepenuhnya oleh pensyarah fakulti tersebut dan polis bantuan UiTM Melaka.

"UiTM ingin menjelaskan bahawa tuduhan berkenaan adalah tidak benar dan dilakukan dengan niat jahat oleh pihak yang tidak bertanggungjawab, konteks rakaman video itu juga diselewengkan.

"Pentadbir laman sosial berkenaan juga sewenang-wenangnya mengaitkan kegembiraan yang ditunjukkan oleh para pelajar dengan sebarang aktiviti tidak bermoral tanpa menunjukkan bukti kukuh akan kewujudan alkohol, dadah atau sebarang bahan terlarang yang lain," katanya dipetik laporan Bernama.

Menurut beliau lagi, ini merupakan kali keenam program berkenaan dianjurkan di mana ianya bertujuan untuk memberi peluang kepada para pelajar mempamerkan bakat dan kreativiti mereka.

"Aktiviti lain seperti jualan hasil seni, latihan keusahawanan dan sesi perbincangan dengan ahli-ahli pakar dalam pelbagai bidang seni turut dijalankan dalam program selama tiga hari itu," katanya.

Sejak beberapa hari lalu tersebar sebuah video yang menjadi bualan hangat di mana ianya dimuatnaik dengan meminta pihak polis menyiasat mungkin pelajar-pelajar berkenaan berada di bawah pengaruh dadah atau bahan alkohol.- Siakapkeli.my



Tahukah anda,Salam Polis Diraja Malaysia ( Royal Malaysia Police ). Tolong siasat kandungan dan peserta video ini. Saya sebagai rakyat yang prihatin dengan akhlak anak muda risau dengan tindak tanduk mereka. Mengikut pengalaman, mereka mungkin di bawah pengaruh dadah atau bahan alkohol.Butiran laporan adalah seperti berikut.Lokasi : UiTM LenduTarikh : 24 Januari 2016Masa : Antara 9PM -12PMSuspek : Pelajar UiTM LenduEvent : Siasat hashtag #madslendu dan #madsymptomTerima kasih.
Posted by Sokernet on Sunday, January 24, 2016
Sekiranya anda berminat untuk jimatkan kredit telefon anda boleh tekan sini.
Blogger ( 0 ulasan )

Sedang Hangat

©2014 Siakapkeli
" "