Bacaan
Hangat
Terkini
Viral

Siapakah Gadis Cantik Muslimah Korea Ini Yang Menjadi Bualan Netizen

30 Jan 2016
No Comment

Siapkah gadis cantik ini yang sudah pasti berjaya menarik pehatian ramai lelaki diluar sana bahkan perhatian golongan wanita juga melihat kesopanan gadis ini bertudung.

Gadis yang bernama Ayana Moon berumur 20 tahun ini bukanlah sengaja mengenakan tudung untuk menarik pehatian orang ramai, sebaliknya dia memang seorang muaalaf yang kini sedang mendalami Agama Islam di mana dia dikatakan telah memilih Universiti Islam Antarabangsa (UIA) untuk melanjutkan pengajian disamping mendalami ilmu agama.



Kelibat gadis ini telah disedari pertangah tahun lalu di mana namanya telah "Meletop" dikalangan netizen di Indonesia dah Thailand di mana di laman Instagramnya bernama xolovelyayana kini telah diikuti oleh 112 ribu orang.

Ayana yang berasal dari Seoul ini dahulunya dikatakan merupakan seorang anggota kumpulan K-Pop dan beliau telah meninggalkan kumpulan berkenaan selepas memeluk Islam ketika di sekolah menengah.

한국어로 글을 써볼 테니까 잘 읽어봐요. 2015년 정말 많은 사람들을 만나고 멋있는 곳들을 가고 맛있는 것들을 먹고 값진 것들을 경험하고 가치있는 것들을 배웠어요. 사실 처음에는 세상에 있는 많은 무슬림들과 일상도 공유하고 이슬람 문화에서 나아가 여러 나라의 문화와 그 나라 사람들의 일상이 궁금해 인스타그램 계정을 만들었는데, 우연히 조금 유명해지게 됐네요. 이슬람 국가에서 무슬림으로 태어났다는 이유만으로 날 가르치려고 하고 판단하는 건 아직도 굉장히 무례한 일이라고 생각하고 감히 싫어한다고 말할 수 있지만, 그래도 많은 분들이 받아들이기 좋게 부드럽게 많은 이야기들과 조언을 해줘서 사실 배운 점도 많아요.라고 믿고 싶어요😅. 하하. 나는 늙는 게 너무 싫어서 간다는 2015년 묶어두고 싶지만 당연하게도 시간은 어디 묶어둘 수 없기에 슬프지만 꾸역꾸역 2016년을 맞이해보려고 해요. 여러분들도 2015년 잘 보내주고 2016년 반갑게 맞이해요. 우리 1년 후에는 지금 너무 만나기 싫은 2016년도 잡고 싶을 거잖아요. 2016년 더 많이 보고 경험하고 배우고 행복하고 사랑하고 건강하고 먹어요😉 좋은 꿈꾸거나 혹은 좋은 하루 되세요❤ 아차, 새해 복 많이 받으세요💋 Good bye 2015 and Salam 2016🙌😽🙊🙈💕 *My perfect hijab is @farah.iskandar #muslim #muslimah #muslimahdaily #daily #hijab #hijabers #hijabi #malaysia #indonesia #turkey #qatar #kuwait #uae #emirates #saudiarabia #jordan #lebanon #egypt #bahrain #morocco #yemen #xolovelyayana #birthday #malaysian #memory #memories #palestine #2016 #2015 #한국
A photo posted by AyanaMoon(REAL ACCOUNT) (@xolovelyayana) on


Walaupun Islam merupakan agama yang amat kecil di Korea Selatan iaitu hanya 1%, bagi Ayana dia merupakan insan yang bertuah dan terpilih untuk bergelar seorang bergama Islam. Di dalam keluarganya, hanya dia seorang yang memeluk Islam.

Raut wajahnya yang manis seperti pelakon Korea, disulam dengan keindahan hijab yang dipakainya membuatkan rasa sejuk mata memandangnya.



Memetik laporan Merdeka.com, pabila ditanya penerimaan orang Korea tehadapnya yang merupakan seorang Muslim, Ayana memberitahu penduduk Korea tidak kisah dan tidak membencinya walaupun ada segelintir yang tidak suka tetapi tidaklah sampau menghina atau menyerangnya. - Siakapkeli.my

Sekiranya anda berminat untuk jimatkan kredit telefon anda boleh tekan sini.
Blogger ( 0 ulasan )

Sedang Hangat

©2014 Siakapkeli
" "