Bacaan
Hangat
Terkini
Viral

Mahu Jadikan Seorang Doktor Sebagai Isteri? Mungkin Anda Patut Tahu Beberapa Perkara Ini

18 Jan 2016
No Comment

Mungkin anda ketika kecil dahulu pernah bercita-cita menjadi seorang doktor. Tapi pernahkah anda bercita-cita untuk berkahwin dengan seorang doktor?

Mungkin kita pernah mendengar ungkapan 'habislah kena kahwin dengan doktor'. Ungkapan ini mungkin wujud disebabkan persepsi dan juga realiti seorang doktor yang perlu berhadapan dengan pelbagai cabaran dalam hidup sehingga cabaran-cabaran itu menjadi sebahagian dari hidup mereka. Bak kata orang putih "You are what you do".

Sekiranya bakal isteri anda seorang doktor atau bakal doktor, ini antara 'cabaran-cabaran' yang perlu anda hadapi.

1) Dia akan bekerja lebih dari 18 jam di hospital, dan jarang sekali dapat cuti untuk sehari. (Ini bermakna dia tidak akan mempunyai masa untuk temujanji yang panjang)



2) Dia akan sentiasa berada dalam keadaan kerja yang 'stress' dan mungkin akan memakai pakaian 'scrub', menunjukkan mereka adalah wanita jenis 'low maintainance' (Anda tak perlu beli mereka emas atau bunga, cuma tapau makanan untuk memujuk mereka).



3) Dia mengalami lebih 'pengalaman' dari apa yang boleh anda fikirkan seperti contoh kena muntah, melihat kematian dan lain-lain. (Disebabkan perkara ini, dia akan kurang ambil berat tentang perangai buruk atau keburukan anda).



4) Dia tak bergantung sangat kepada anda (dia boleh bawa kereta sendirian pada tengah malam atau subuh atau bawa kereta  beribu-ribu kilometer hanya untuk menghabiskan masa berasma anda)



5) Dia akan jarang memasak untuk anda (Tapi bila dia ada masa, dia tentu akan cuba yang terbaik).


6) Dia mungkin tidak akan ada sentiasa untuk ada (Tapi dia akan sentiasa belajar tentang diri anda dari jauh dengan belajar anatomy, biologi, psikologi, patologi dan macam-macam 'logi' lagi. Jadi dia mungkin tahu tentang diri anda lebih dari apa yang anda sangkakan.)



- Siakapkeli.my

Idea asal : Aisyah Umairah Jamal
Sekiranya anda berminat untuk jimatkan kredit telefon anda boleh tekan sini.
Blogger ( 0 ulasan )

Sedang Hangat

©2014 Siakapkeli
" "