Bacaan
Hangat
Terkini
Viral

Kereta Klon : Dia Pandang, Ketawa Sebelum Pecut - Mangsa

18 Jan 2016

Kuala Lumpur: Sebelum memecut laju, seorang pemilik kereta klon sempat lagi ketawa apabila terserempak dengan pemilik kereta yang original.

Menurut mangsa yang juga pemilik kereta original, Steeven Sinniah, pemilik kenderaan klon itu terserempak dengannya ketika di Jalan Jelatek pada Isnin lalu.

Pemandunya hanya memandang saya dan ketawa sebelum memecut kenderaannya,” kata Steevan.

Menceritakan 'pertemuan' dengan 'kembar' keretanya itu, Steven berkata dia mengejar kenderaan terbabit kira-kira 400 meter sebelum menemui semula MPV klon itu di Stesen LRT Datuk Keramat.

Menurut Steven kereta itu mempunyai warna serta nombor pendaftaran yang sama dengan keretanya.

Tambah Steven lagi, dia pernah menerima saman di sekitar Kuala Muda, Kedah termasuk saman dari Sistem Penguatkuasaan Automatik (AES).

"Saya tidak pernah melalui jalan di Kuala Muda. Saya hairan dan rupa-rupanya ia angkara MPV klon itu,” katanya sebagaimana lapor Harian Metro.

Steven juga berkata dia telah membuat laporan polis mengenai perkara itu di Balai Polis Damansara sebelum memuat naik gambar itu di Facebook sehingga menjadi 'viral'.

Jurucakap Jabatan Pengangkutan Jalan (JPJ) berkata pihaknya akan menyiasat aduan yang dibuat oleh pengadu.

"Pemeriksaan akan dilakukan terhadap MPV klon itu di Pusat Pemeriksaan Berkomputer (PUSPAKOM) bagi menentukan sama ada nombor enjin kenderaan didaftarkan mengikut nombor pendaftaran MPV itu.

"Jika terdapat kesan nombor enjin itu cuba diubahsuai seperti dikikis, maka kenderaan itu boleh disenarai hitamkan," katanya. — Siakapkeli.my
Sekiranya anda berminat untuk jimatkan kredit telefon anda boleh tekan sini.
Blogger ( 0 ulasan )

Sedang Hangat

©2014 Siakapkeli
" "