Bacaan
Hangat
Terkini
Viral

Wanita Cacat Luar Biasa, Berjaya Catat Rekod Dunia Orang Pertama Terbangkan Pesawat Guna Kaki

11 Jul 2015
No Comment


Jessica Cox, 32, merupakan insan istimewa luar biasa yang berjaya membuktikan walaupun dia seorang yang cacat mampu untuk berdikari dan melakukan aktiviti yang ramai orang normal tidak dapat lakukan.

Beliau yang berasal dari Arizona, Amerika Syarikat telah dilahirkan tanpa kedua-dua belah tangannya tapi tahukah anda wanita istimewa ini mampu untuk mengemudi sebuah kapal terbang.


Apa yang dibuktikannya ini memang luar biasa yang ramai individu normal biasa tidak mampu lakukan, pada tahun 2008 dia berjaya memiliki lesen yang sah untuk mengendalikan pesawat.

Menceritakan pengalamannya,  dia telah menimba pengalaman di tiga buah negara, empat kapal terbang, dua orang jurulatih pesawat dan mencari pesawat yang sesuai, dia akhirnya berjaya menerima Guinness World Record kerana menjadi individu pertama yang boleh membawa pesawat menggunakan kaki.



Selain menerbangkan pesawat dia juga melakukan aktiviti lain dimana boleh memandu kereta dan aktiviti menyelam dengan menggunakan kakinya. - Siakapkeli.my
Sekiranya anda berminat untuk jimatkan kredit telefon anda boleh tekan sini.
Blogger ( 0 ulasan )

Sedang Hangat

©2014 Siakapkeli
" "