Bacaan
Hangat
Terkini
Viral

IS Keluarkan Video Bunuh 25 Orang Askar Syria

6 Jul 2015
No Comment


BEIRUT, LUBNAN: Kumpulan militan IS baru-baru ini telah emngeluarkan sebuah video dimana ia menunjukkan mereka telah membunuh 25 orang askar Syria oleh beberapa orang remaja di sebuah panggung purba terbuka di bandar Palmyra di Syria.

Video berkenaan yang dikeluarkan pada 4 Julai lalu meraka pembunuhan  yang dilaporkan berlaku tidak lama selepas kumpulan IS merampas bandar Palmyra pada 21 Mei.

Video menunjukkan askar-askar Syria berpakaiaan lengkap baju tentara diacukan pistol di kepala mereka oleh kanak-kanak dan beberapa orang remaja.

Kejadian tersebut ditonton oleh orang ramai di panggung purba berkenaan di mana sehingga kini IS telah membunuih lebih 200 orang sejak mengambil alih bandar berkenaan.

Runtuhan Greco-Roman di Palmyra disenaraikan sebagai Tapak Warisan Duniaoleh UNESCO di mana sejak dirampas oleh IS ia mencetuskan kerisauaan nasib khazanah berkenaan.

Dilaporkan sehingga kini IS tidak merosakkan apa-apa sturuktur bagunan bersejarah berkenaan walaupun ia meletupkan dan merosakkan kubur Islam di bandar itu serta memusnahkan patung di luar Muzium Palmyra. - Siakapkeli.my
Sekiranya anda berminat untuk jimatkan kredit telefon anda boleh tekan sini.
Blogger ( 0 ulasan )

Sedang Hangat

©2014 Siakapkeli
" "