Bacaan
Hangat
Terkini
Viral

Gadis Melayu Kacukan Malaysia-Indonesia Ini Jadi Peserta Berhijab Pertama Pecah Rekod Sertai Miss Universe New Zealand

4 Jun 2018


Gadis berusia 20 tahun ini dengan darah kacukan Malaysia/Indonesia, dilahirkan di Ampang merupakan salah seorang antara 20 finalis Miss Universe New Zealand 2018.



Pertama kali dalam sejarah, gadis Melayu berdarah kacukan Malaysia-Indonesia, dilahirkan di Ampang, Malaysia adalah antara finalis yang telah disenarai pendekkan sebagai peserta 20 teratas dalam pertandingan Miss Universe New Zealand 2018.


Pemilik nama, Nurul, 20 tahun merupakan peserta berhijab pertama yang berjaya memecahkan rekod pertandingan itu apabila menjadi peserta hijab pertama yang berjaya mara ke pentas akhir ratu cantik tersebut.

A month ago I was announced as a finalist for Miss Universe New Zealand. I remember the feelings I had before and after the announcement. I prayed that if this opportunity is good for me and my religion, then I wanted God to let it happen. If it wasn’t, then I wanted Him to turn me away from it. Now a couple weeks into the journey and I can tell you that it hasn’t always been easy. But in saying that, I’ve already grown so much as a person. Just never give up. It’s all about trusting that everything will be okay because He knows better. Alhamdulillah, I’m also super grateful for all the love and support so far. I hope that my intentions will always be kept pure and I will try my absolute best to fulfil them, insyaAllah. Also, don’t forget to vote for me, link is in bio. 💖 #missuniverse #missuniversenewzealand #roadtomissuniverse #journeytomissuniverse
A post shared by Nurul Shamsul 🌺 (@nurulzbshamsul) on

Nurul yang dibesarkan di New Zealand serta penuntut di University of Waikato menyatakan salah satu hasratnya menyertai program ini adalah untuk mendapatkan dana bagi membantu kanak-kanak yang hidup miskin dan kebuluran.


Nurul sekali gus telah memecah stereotaip untuk yang berfikir gadis berhijab tidak dibenarkan menyerta mana-mana pertandingan seperti itu.


"Sebagai seorang hijab, saya akan menjadi peserta pertama sebagai wakil New Zealand untuk mara ke peringkat akhir."


"Saya harap dengan peluang ini, saya dapat membantu membuka mata ramai orang untuk tidak terhalang dengan apa yang ingin dicapai walaupun berhijab.  Saya juga berharap kita sama-sama dapat mentakrifkan semula maksud kecantikan yang sebenar."

Siakapkeli.my

Sumber: The National Abu Dhabi, Nurul Shamsul
Sekiranya anda berminat untuk jimatkan kredit telefon anda boleh tekan sini.
Blogger ( 2 ulasan )
  1. Update Betting aman dan terpercaya :)

    BalasPadam
  2. AJOQQ menyediakan 8 permainan yang terdiri dari :
    Poker,Domino99 ,BandarQ,BandarPoker,Capsa,AduQ,Sakong,Bandar66 ( NEW GAME )
    Ayo segera bergabung bersama kami di AJOQQ :)
    Bonus : Rollingan 0.3% dan Referral 20% :)

    BalasPadam

Sedang Hangat

©2014 Siakapkeli
" "