Bacaan
Hangat
Terkini
Viral

''Maaf, Sampai Di Sini Sahaja, Semoga Hidayah'', Kata 'Akhir' Da'i Wan Buat Instafamous Faiz Rozlan

31 Mei 2018

Setelah kes parodi menyerupai perempuan dengan aksi mengghairahkan pada hari pertama Ramadhan, kini tercetus pula kontroversi baru oleh Faiz Roslan. Dia secara terang-terangan mengaku menerusi live di Instagram bahawa dia tidak berpuasa disebabkan tidak menunaikan solat. Menerusi live itu juga, Faiz secara terbuka mempamerkan rakannya sedang makan. Mendapat kecaman ramai, dia akhirnya menutup akaun instagram semalam.

Da'i Wan yang sebelum ini sudah beberapa kali menasihati mereka sehingga dijemput ke sebuah rancangan untuk bersemuka dan berdamai akhirnya 'kalah'. Nampaknya beliau seakan sudah berputus asa kerana segala nasihat tidak diendahkan. Bukannya berusaha memperbaiki diri, malah bersikap sebaliknya. Namun begitu, beliau tetap mendoakan semoga mereka diberikan hidayah.


Beliau turut mengucapkan terima kasih kepada semua pengikutnya yang memberi sokongan dan kata-kata semangat untuk terus berdakwah dalam masyarakat.


Jelas Da'i Wan, ungkapan 'kalau tak solat, puasa tiada gunanya' adalah satu kesalahan orang yang tidak mahu mencari ilmu lebih dalam lagi tentang Islam.


Ujar beliau, mereka yang tidak solat, ibadah puasa tetap diterima. Namun dikategorikan sebagai orang yang fasik kerana meninggalkan solat lima waktu.


Untuk lebih jelas, jom kita ikuti rakaman temubual Da'i Wan di Kool FM berhubung isu puasa tetapi tidak solat. Semoga dapat memberi kesedaran kepada semua untuk berubah menjadi lebih baik.

Sumber : Da'i Wan

Sekiranya anda berminat untuk jimatkan kredit telefon anda boleh tekan sini.
Blogger ( 1 ulasan )
  1. AJOQQ menyediakan 8 permainan yang terdiri dari :
    Poker,Domino99 ,BandarQ,BandarPoker,Capsa,AduQ,Sakong,Bandar66 ( NEW GAME )
    Ayo segera bergabung bersama kami di AJOQQ :)
    Bonus : Rollingan 0.3% dan Referral 20% :)

    BalasPadam

Sedang Hangat

©2014 Siakapkeli
" "