Bacaan
Hangat
Terkini
Viral

(Video) "Dah Tak Boleh Kunyah Makanan, Berat Dan Tinggi Juga Susut," Menghidap Penyakit 'Hiper Tiroid', Suami Sumber Kekuatan Liyana

3 Apr 2018

3 April - Perasaan sebak dan belas pasti menusuk di sanubari sesiapa saja yang melihat Nurliyana Abdul Raziff, 32, berikutan penyakit Hiper Tiroid dialami wanita itu sejak dua tahun lalu, lapor Harian Metro

Penderitaan jelas terpapar pada wajahnya apabila tulang rahangnya kini membesar sehingga menyebabkan mulut terkeluar dan turut menjejaskan penglihatannya.

Lebih memilukan, berat badannya juga menyusut daripada 55 kilogram hingga kini hanya 23 kilogram, malah ketinggiannya turut menurun daripada 1.5 meter kepada 1.3 meter.

“Saya tidak lagi mampu mengunyah kerana ketumbuhan tiroid dalam mulut semakin membesar hingga menutup saluran rongga. Berat badan yang menurun secara mendadak turut membuatkan fizikal saya semakin rendah,” kata Nurliyana dengan nada yang kurang jelas dan tersekat-sekat.

Dia juga mengalami kesukaran untuk makan dan hanya bergantung kepada susu khas. Tulang rahangnya membesar dan menyebabkan mulut terkeluar yang juga menjejaskan matanya.

Sejak usia 9 tahun Liyana dikesan mengalami sistemik lupus eritematosus atau lupus yang menyebabkan anti-body dalam badannya lemah dan dia mudah diserang penyakit. Orang ramai yang ingin menghulurkan bantuan meringankan beban keluarga Liyana boleh membuat sumbangan melalui akaun Bank Islam atas nama Nurliyana Abd Razif: 050580-2014-5124

Dia yang lebih mesra dengan panggilan Liyana berkata, doktor pakar tidak mengesyorkan dia menjalani pembedahan membuang ketumbuhan tiroid itu kerana pada masa sama, dia juga ada masalah buah pinggang dan jantung.

Sekiranya anda berminat untuk jimatkan kredit telefon anda boleh tekan sini.
Blogger ( 1 ulasan )
  1. HARI BAIK KANAK-KANAK MY MALIA

    TESTIMONI SAYA BAGAIMANA SAYA MENDAPATKAN PINJAMAN UNTUK MEMBELI RUMAH DARIPADA SYARIKAT PINJAMAN YANG TERSEBUT DAN TANPA JALAN JUGA LUIS PINDAAN SYARIKAT, AKU SANGAT MEREKA HARI INI DAN ALLAH ALLAH. BLESS JOSE LUIS LOAN COMPANY .website, https: //www.joseluisloans.com

    Nama saya Jokiba, Aline Saya dari malysia, telah mencari syarikat pinjaman tulen selama 5 bulan yang lalu, untuk membeli sebuah rumah
    semua yang saya dapat adalah sekumpulan penipuan yang membuat saya mempercayai mereka dan pada akhirnya
    Pada hari itu, mereka mengambil wang saya tanpa memberi apa-apa balasan, semuanya
    harapan saya hilang, saya keliru dan kecewa, saya tidak pernah mahu mempunyai apa-apa kaitan dengan syarikat pinjaman di internet, jadi saya pergi untuk meminjam wang dari
    kawan, saya beritahu dia semua yang berlaku dan dia berkata dia boleh membantu saya, itu
    Dia tahu syarikat pinjaman yang boleh membantu saya dengan apa-apa jumlah pinjaman
    diperlukan oleh saya dengan kadar bunga yang sangat rendah sebesar 2%, dia baru saja mendapat
    pinjaman daripada mereka, dia mengarahkan saya bagaimana untuk memohon pinjaman, saya lakukan
    sama seperti dia memberitahu saya, saya memohon dengan mereka di E-mel: laman web (https://www.joseluisloans.com/) Saya tidak pernah percaya tetapi saya cuba dan kejutan yang paling besar saya mendapat pinjaman dalam masa 24 jam, saya tidak percaya ,
    Saya gembira dan kaya lagi dan saya berterima kasih kepada Allah bahawa pinjaman itu
    syarikat-syarikat seperti ini masih wujud semasa penipuan ini di seluruh tempat,
    sila saya nasihatkan semua orang di luar sana yang memerlukan pinjaman untuk melawat laman web mereka
    (https://www.joseluisloans.com) mereka tidak akan pernah gagal, dan
    hidup anda akan berubah seperti yang dilakukan oleh saya. Bertemu dengan cepat (https://www.joseluisloans.com) hari ini dan dapatkan pinjaman dari mereka, Tuhan memberkati firma pinjaman jose luis untuk menawarkan pinjaman tulen mereka.
     Pastikan anda menghubungi PINJAMAN JOSE LUIS untuk pinjaman anda kerana saya mendapat pinjaman saya berjaya dari syarikat ini tanpa tekanan., Sila layari laman web mereka https://www.joseluisloans.com/

    BalasPadam

Sedang Hangat

©2014 Siakapkeli
" "