Bacaan
Hangat
Terkini
Viral

''Risiko Guna Cream Tegang Payudara'', Jangan Ambil Mudah Demi Dapatkan 'Aset' Cantik, Doktor Ini Kongsi Pesanan Buat Semua Wanita

12 Apr 2018
No Comment

Demi kelihatan cantik dan mempunyai aset yang menarik, wanita sanggup melakukan apa sahaja termasuklah menggunakan produk yang tidak diketahui kandungannya dan berdaftar dengan Kementerian Kesihatan Malaysia (KKM).

Ini termasuklah penjualan produk membesar atau menegangkan payudara yang semakin mendapat sambutan dan dijual secara meluas dalam online. Kesannya dapat dilihat dalam masa yang singkat, menyebabkan wanita berlumba-lumba mendapatkan produk ini untuk memiliki aset idaman mereka. Dengan tawaran harga yang murah, siapa pun mampu untuk memilikinya.

Perkongsian oleh Dr Yazeed Hair Johari melalui laman facebooknya diharap dapat membuka mata wanita di luar sana agar tidak mengambil mudah akan penggunaan produk ini. Kemungkinan 'cream tegang' berisiko untuk membahayakan kesihatan wanita.

Mari ikuti perkongsian beliau seperti di bawah. Mahu kelihatan cantik atau sayangkan nyawa anda sendiri? Anda tentukan. Semoga bermanfaat untuk semua.

Cream Tegang : Benar Atau Tidak ?

Terkejut aku tengok banyak local product nowadays, mostly instafamous jual firming cream untuk breast, lepas tu belanja sikit2 dekat posting, kesian orang lain nampak dia macam idola, and yes ! Sounds too good to be true !


Secara fakta - female breast consist mostly fatty tissues, nodules and ligaments. Covered by skin and nipples. (tisu lemak, ligamen dan nodul).


Perubahan payudara selalunya bergantung kepada umur, genetic, cigarette smoking, etc. Secara amnya, kebanyakkan breast firming cream contain :

Retin-A and phytoestrogen.

1)Retin-A is a popular wrinkle cream ( krim anti kedut)
2) Phytoestrogen is an artificial estrogen ( hormon estrogen buatan)

Dan banyak lagi kandungan yang belum habis dikaji oleh FDA berkaitan keselamatan, risiko dan efek jangka masa panjang. Risiko kanser? teruskan membaca...

Jadi secara kesimpulannya, cream2 ini akan cause 'Temporary Illusion', 'ilusi sementara' sahaja, disebabkan oleh ketegangan kulit yang sementara. SILA HADAM , TIDAK ADA KRIM yang boleh mengubah struktur dalaman payudara !!


Jadilah pengguna & pembeli yang bijak. Orang yg jual tu pun belum tentu lagi padu ye dak ? Push up bra mungkin.... takkan dia nak tayang semua kan ? Tag & Share agar yang lain tak kena scam. Follow Ig Medissaclinic.

Risk of Cancer? YES !

Breast enlargement creams that claim to alter the balance of hormones with actual hormonal ingredients could actually lead to breast cancer. Nonetheless, some feel these creams have not been on the market long enough to prove their safety or risks.

(Disebabkan perubahan hormon yang secara tidak natural, yang bermaksud penambahan gantian hormon estrogen dapat meningkat kan risiko breast cancer. Masih lagi dalam kajian yang boleh mengatakan krim2 ini adalah tidak disarankan, tidak selamat dan risko kanser payudara adalah berkemungkinan tinggi .

HATI HATI ! Ada juga si penjual sebenarnya laki yang bertopengkan profile picture cendol, ada kes di mana si penjual minta gambar payudara dan si pembeli ada yang sanggup untuk share. Sungguh tak bermoral !

Berbaloi tak ? lu pikirlah sendiri. EH KORANG PEREMPUAN NI MMG SENANG KENA GAME EH? #TANYAJER

Ikhlas,
Former DR Breast & Endocrine Surgery Department Putrajaya

Siakapkeli.my
Sekiranya anda berminat untuk jimatkan kredit telefon anda boleh tekan sini.
Blogger ( 0 ulasan )

Sedang Hangat

©2014 Siakapkeli
" "