Bacaan
Hangat
Terkini
Viral

"Kalau Aku Tahu Siapa Si Setan Yang Cuba Bakar Kucing Aku Hidup-Hidup Aku Terajang Si B*bi Tu", Lelaki Bengang Manusia Zalim Aniaya Kucingnya

2 Mac 2018
3 ulasan

Manusia sebagai khalifah diatas muka bumi ini tanggungjawabnya adalah memelihara isi bumi sekalian benda yang hidup mahupun tidak.  Ini termasuk jugalah binatang. Menyayangi binatang adalah sebahagian daripada tuntutan agama Islam. 

Memelihara haiwan adalah salah satu amal soleh yang besar perhitungannya disisi Allah swt.  Setiap makanan yang diberi pasti ada pahalanya.  Namun ada juga manusia yang jahil, suka menzalimi binatang ini tanpa sebab.  

Kisah dibawah ini membuktikan bahawa masih ada manusia yang tidak punya hati dan sanggup menzalimi binatang dengan membakar sangkar mereka.  Tak tau apa yang mereka fikirkan sehingga tegar melakukan sedemikian.  Kasihanilah haiwan, jangan menzalimi dan dikhianati pergerakan kehidupan mereka.  Haiwan juga makhluk Allah yang ingin merasakan nikmat hidup dimuka bumi ini.

Pada 1/3/2018 tepat pukul 2 pagi yaitu semalam, aku terjaga daripada tidur kerana mendengar jeritan kucing aku menangis di luar rumah. Aku yang merasa bimbang cuba menjenguk anak kucing aku di luar rumah, rupanya sangkar mereka di bakar oleh seseorang.


Dengan sepantas kilat aku terus keluar dari rumah untuk menyelamatkan mereka, tapi sangkar mereka dah penuh dengan api dan depan mata aku diorang menggelupur terbakar api. Aku yakin mereka dizalimi oleh seseorang sebab kalau ikut logik mana mungkin sangkar besi boleh terbakar begitu sahaja dan kalau betul mereka dizalimi seseorang, aku harap dia si pelakunya akan mendapat balasaan berlipat kali ganda. Kalau aku tahu siapa si setan yang cuba membakar kucing aku hidup-hidup aku akan terajang si b*bi itu.



Dalam sangkar tu ada 5 ekor anak kucing dan seekor ibu kucing. Tak sampai sebulan pun ibu kucing melahirkan anak dia ada makhluk hati busuk cuba membakar mereka 6 beranak hidup-hidup. Dalam kekalutan ketika api panas membara, si ibu telah mengangkat anak nya naik ke atas daripada dijilat api. Tampak parut dan luka yang terus di badan maknya.

Aku tak tahu sama ada orang buang puntung rokok ke dalam sangkar kucing ataupun tidak, tapi siapa nak buang rokok kat situ. Satu lagi sangkar itu diperbuat daripada besi mana mungkin boleh terbakar dengan puntung rokok sahaja.



Sampai sekarang aku tak boleh move on dengar jeritan kucing aku, lambaian dan ngiauan mereka ketika sangkar terbakar. Malam tadi api marak besar sangat dengan kucing kau menjerit-jerit teringat insiden budak tahfiz terbakar yang menjerit minta diselamatkan tempoh hari. Sama sebiji kalau nak dibandingkan dengan kucing aku.



Nasib baik semua kucing aku selamat cuba ada kesan luka dan melecur akibat terbakar di tapak tangan dan bulu mereka. Tak ada yang mati kerana sempat diselamatkan. Aku nampak dia pedih, dia jilat sikit sikit pastu mengelupur. Allah

Dia bukan manusia. Dia binatang. Aku tak akan maafkan dia dunia akhirat. Doakan anak kucing aku cepat sembuh.


Sekiranya anda berminat untuk jimatkan kredit telefon anda boleh tekan sini.
Blogger ( 3 ulasan )
  1. Terpercaya, Berpengalaman, CS ramah dan online 24 jam.
    Gabung dengan kami (www,updatebetting,co) dan dapatkan cashback 3% setiap minggunya.

    BalasPadam
  2. F4ns Bett1ng agen judi online aman dan terpercaya
    Jangan ragu, menang berapa pun pasti kami proseskan..

    BalasPadam
  3. AJOQQ menyediakan permainan poker,domino, bandarq, bandarpoker, aduq, sakong dan capsa :)
    ayo segera bergabung bersama kami dan menangkan uang setiap harinya :)
    AJOQQ juga menyediakan bonus rollingan sebanyak 0.3% dan bonus referal sebanyak 20% :)

    BalasPadam

Sedang Hangat

©2014 Siakapkeli
" "