Bacaan
Hangat
Terkini
Viral

Sistem Mampatan Udara Pecah, Ada Kakitangan Cedera Serius, Masalah Bekalan Air Di Selangor Akan Tersasar Dari Jadual Asal

7 Mac 2018

7 Mac - Baru-baru ini di beberapa kawasan di Negeri Selangor mengalami masalah bekalan air selepas ada beberapa kerosakkan yang berlaku. Namun tidak keseluruhan Selangor menerima tempiasnya. Cuma, beberapa kawasan sahaja yang terlibat.

Jika mengikut makluman dari Air Selangor, masalah itu akan selesai pada 6 Mac 2018 (Semalam). Namun, ketika pemeriksaan dibuat bersama Suruhanjaya Perkhidmatan Air Negara (SPAN), Sistem Mampatan Udara di Loji Rawatan Air SSP3 pula pecah.


Ini membantutkan usaha Air Selangor untuk menyelesaikan masalah air di Selangor. Air Selangor telah membuat kenyataan media menerusi laman Facebook rasminya dan mendakwa bukan sahaja sistem mampatan iu pecah, malah beberapa kakitangan mereka juga mengalami kecederaan yang serius.

Susulan insisden yang tidak dijangka ini, masa pemulihan bekalan air akan sedikit tersasar daripada jadual yang ditetapkan dan Air Selangor akan memaklumkan notis hebahan yang terbaru dalam masa yang terdekat dan akan bekerjasama dengan Syarikat Pengeluar Air Sungai Selangor (SPLASH).

Tambah Air Selangor lagi, bantuan bekalan melalui lori-lori tangki air akan digerakkan ke kawasan-kawasan yang terjejas dan Pusat Khidmat Setempat akan beroperasi 24 jam sehari sehingga masalah bekalan air ini selesai.




Siakapkeli.my
Sekiranya anda berminat untuk jimatkan kredit telefon anda boleh tekan sini.
Blogger ( 0 ulasan )

Sedang Hangat

©2014 Siakapkeli
" "