Bacaan
Hangat
Terkini
Viral

(Video) Sabung Nyawa Hendak Ke Sekolah, Meniti Tebing Jambatan Rosak Selepas Jalan Darat Dinaiki Air

2 Jan 2018

2 Jan - Hari ini telah tular satu video yang berdurasi selama dua minit yang menunjukkan seorang ayah dan anak lelakinya terpaksa menyabung nyawa melalui sebuah jambatan rosak untuk pergi ke sekolah.

Rakaman video yang menunjukkan seorang bapa memimpin anaknya meniti sebuah Jambatan rosak dengan air sungai bergerak laju di bawahnya itu dikatakan terletak di Kuala Lipis, Pahang telah menimbulkan rasa takut dan simpati netizen.

Berdasarkan kemaskini di laman Facebook ibu murid berkenaan, Puan Siti Zaharah, jalan darat yang dipanggilnya 'jalan belakang' yang dilalui penduduk telah dinaiki air akibat banjir menyebabkan kenderaan tidak boleh melalui.

Manakala jambatan rosak itu sebelum ini merupakan laluan utama penduduk kerana diseberang sungai itulah terletaknya sekolah, klinik dan kedai-kedai, 'jalan belakang' yang sedia ada yang sedang tenggelam itu pusingannya agak jauh.




Menurut kepsyen yang ditulis, anaknya yang baru memulakan sesi persekolahan itu semangat hendak ke sekolah menyebabkan suaminya terpaksa menggunakan jambatan berkenaan untuk menghantar anaknya ke sekolah.








Ada netizen yang melahirkan rasa simpati, dan ada juga netizen yang tidak bersetuju dengan tindakan ini kerana membahayakan nyawa.

Apapun diharapkan pihak berwajib dapat memberikan sedikit perhatian tentang perkara ini kerana dikatakan jambatan gantung ini merupakan laluan utama mereka melintas kerana merupakan jalan yang paling dekat berbanding jalan darat atau jalan belakang yang agak jauh. - Siakapkeli.my

KEMASKINI

Penjelasan tentang video itu


Sekiranya anda berminat untuk jimatkan kredit telefon anda boleh tekan sini.
Blogger ( 2 ulasan )
  1. Daftar sekarang dan pasang jagoammu (Upd4te Bett1ng)
    minimal depo/wd hanya 50rb

    BalasPadam
  2. F4ns Bett1ng
    B0l4, C4sin0, T4ngkaS, s4bun9 4yam dll.. dp50 wd50

    BalasPadam

Sedang Hangat

©2014 Siakapkeli
" "