Bacaan
Hangat
Terkini
Viral

Tragedi Ribut Salji Di Tokyo Bertukar Menjadi Pesta 'Snowmen' Paling Hebat Pernah Anda Lihat

25 Jan 2018


Awal tahun ini Tokyo menyaksikan salji yang paling tebal selama bertahun-tahun dan telah menyebabkan beberapa jalan diseluruh bandaraya ditutup.  Banyak kereta terkandas dibahu jalan, keretapi juga diberhentikan dan sebanyak 250 penerbangan antarabangsa terpaksa dibatalkan.

Namun keadaan salji tebal ini dilihat mereka daripada sudut yang positif.  Apa perkara paling menarik yang boleh dilakukan ketika menghadapi keadaan seperti ini? Mestilah buat snowmen!


Tetapi di Jepun, mereka tidak menggunakan snowmen dengan menggunakan lobak merah sebagai hidung dan ranting kayu sebagai tangan.  Apa yang anda akan lihat dibawah ini lebih daripada itu! Ianya sangat luar biasa.

Memetik laporan media, salah seorang penduduk Tokyo, Yukimura menerangkan kisah sebenar disebalik makna orang salji di Jepun.  Disini salji di panggil sebagai 'Yuki Daruma'.  Maksud 'Daruma' berasal daripada sebuah anak patung Buddha yang telah dicabut kakinya semasa bertapa.  Oleh sebab itu lah, orang salji di Jepun tidak mempunyai kaki dan hanya terdapat 2 bahagian atas dan bawah sebagai tapaknya.

Seiring teknologi dan pembangunan negara Jepun yang semakin pesat, orang Jepun juga dilihat sangat kreatif dalam mengukir orang salji lebih baik daripada negara di Eropah dan Amerika Utara.  Apa lagi yang anda harapkan daripada negara yang menghasilkan beberapa karya seni serta inovasi luar biasa dan kreatif di dunia?  Anda perlu lihat patung salji yang berada disetiap jalan di Tokyo dengan mengikuti hashtag # 雪 だ る ま yang menjadi trending worldwide  dan terbukti sangat popular!



Lihat gambar-gambar dibawah beberapa contoh terbaik orang salji yang diukir masyarakat Tokyo ketika menghadapi sajli tebal baru-baru ini.  Mana satu kegemaran anda?

# 1



 # 2



































# 3



































# 4





























# 5



























# 6


# 7



































# 8



# 9


# 10











Siakapkeli.my

Sumber: Bored Panda
Sekiranya anda berminat untuk jimatkan kredit telefon anda boleh tekan sini.
Blogger ( 0 ulasan )

Sedang Hangat

©2014 Siakapkeli
" "