Bacaan
Hangat
Terkini
Viral

Penyakit Lupus Atau SLE, Penyakit Kronik 'Sehebat' Kanser Yang Ramai Salah Anggap Ianya Penyakit Biasa

23 Jan 2018


Sistemik Lupus Eritematosus (SLE), Lupus adalah salah satu penyakit yang kini makin tinggi kadar pesakit yang menghadapinya.  Malaysia sendiri dianggarkan lebih daripada 10,000 telah didiagnosis dan dianggarkan 90 peratus pesakit yang menghidap SLE terdiri daripada golongan wanita berusia dalam lingkungan 15 hingga 44 tahun.

Apakah SLE? Lupus adalah salah satu penyakit kronik dimana antibodi seseorang bertindakbalas dengan tisu badan pesakit itu sendiri dan perlahan-perlahan menjejaskan sistem tubuh seperti kulit, sendi, buah pinggang, paru-paru, sistem sarah, atau organ lain dalam badan.



Lupus berasal daripada perkataan Latin yang bermaksud "serigala".  Ini adalah kerana seorang doktor Perancis yang mula merawat pesakit lupus mengibaratkan tompok-tompok kemerahan dimuka pesakit sebagai gigitan serigala.

Pengambilan sesetengah ubat boleh menyebabkan kesan sampingan yang menyerupai ciri-ciri seakan SLE. Keadaan ini di panggil “drug-induced lupus”. Gejala ini akan hilang jika pengambilan ubat itu diberhentikan. Buah pinggang dan otak jarang terjejas dalam lupus jenis ini.
Ikuti perkongsian Pakar Perunding Perubatan dan Nefrologi, Rafidah Abdullah yang menerangkan lebih lanjut tentang penyakit yang sama bahayanya dengan kanser ini dan pantang-larang dalam pengambilan ubat atau suplement yang tertentu.

Systemic Lupus Erythematosus (SLE)

Sebelum saya cerita apa-apa yang lain, saya nak tekankan yang paling penting untuk penyakit ini:

1. JANGAN AMBIL SUPLEMEN sebab boleh memudharatkan. Tiada daun itu, daun ini yang boleh baiki SLE. Semua produk adalah MENGARUT.


2. JANGAN tinggal kan temujanji Doktor Pakar. Beritahu and tanya mereka semua benda sampai anda paham.

SLE adalah penyakit kronik yang terjadi kerana inflamasi atau keradangan yang efek organ-organ, juga kulit, sendi dsb. Sejenis penyakit autoimun. Tidak boleh sembuh; hanya boleh bertahan dengan ubat Insyaallah.

Dalam lingkungan 90% SLE adalah perempuan; jika lelaki, golongan ini ada kemungkinan penyakitnya lebih serius dan agresif sedikit.

Simptom permulaan tidak sama antara satu sama lain. Bergantung kepada organ yang terlibat. Kalau buah pinggang, mungkin kaki bengkak dan kencing berbuih (protein). Entiti ini kami panggil Lupus Nephritis. Ada yang demam, kemerahan kulit terutama bahagian pipi atau sendi-sendi bengkak dan sakit.

Jadi, boleh berjumpa Doktor. Beritahu semua simptom anda. Doktor akan buat pemeriksaan dan menghantar beberapa ujian darah khas.



Antara ubatan yang mungkin akan diberikan:

1. Prednisolone-steroid. Dos berlainan mengikut aktiviti penyakit ketika itu.

2. Hydroxychloroquine-rawatan yang boleh mengurangkan simptom.

3. Ubat immunosuppressant - untuk mengurangkan inflamasi dan keradangan organ-organ disebabkan SLE. Ini lain orang lain. Perlu pantauan Doktor dengan rapi.

Jadi, disini saya mohon jurujual produk JANGAN DEKAT dengan pesakit SLE dan memberi harapan palsu. Ada juga pesakit saya yang meninggal dunia kerana terlalu percaya produk dan meninggal kan ubat Hospital. Sangat bahaya tinggal kan ubat Hospital, walaupun sehari. Yang terpaksa bergantung mesin Dialisis seumur hidup lagi ramai sebab ini.



Tolong lah. Ingat lah pesan saya.

Jurujual - JANGAN DEKAT pesakit SLE.

Pesakit SLE mohon jangan ambil apa-apa produk. Tolong lah.

Talian bantuan Persatuan SLE Malaysia http://www.lupusmalaysia.org/bm/hubungi-pslem 
Sekiranya anda berminat untuk jimatkan kredit telefon anda boleh tekan sini.
Blogger ( 2 ulasan )
  1. Assalamualaikum slm sejahtera warga group๐Ÿ“ข
    ๐Ÿ’ Sy nk mintak tolong viralkan berita baik ni ye๐Ÿ“ข๐Ÿ˜‰

    1) Ni berkenaan kisah hidup pesakit kanser stage 1-stage 4 yg mengambil penawar dengan hanya produk yg berpatutan harga nya tapi kesannya setanding ubat harga mahal, tetapi rawatan hospital jgn lari,tetap wajib diteruskan,kedua2 rawatan amat bermanfaat.

    Boleh hubungi terus pengasas dia & cerita direct kt dia kita sakit apa dn lain2 ๐Ÿ‘‰๐Ÿผ En Mohd Zuhairi- 017 468 7570

    2)Dah ramai yg merasa kesan yg positif dengan penawar beliau yg berunsurkan ubatan bahan semulajadi yg selamat diambil,walaupn bahan semulajadi tetapi penawarnya mpunyai kesan yang pantas.
    Sesuai juga untuk penyakit kanser yg sudah merebak disamping rawatan hospital๐Ÿ‘๐Ÿป

    3)Pencipta penawar jus ini dh banyak berdepan dengan pesakit2 kanser,ade ramai yg dh merasa kesan yg baik,yg sembuh selari dgn rawatan doktor,penawar yg amat menyokong penyakit berat dan ringan.

    4) Selain drp penyakit kanser pon blh juga mengambil penawar semulajdi ini sbg rawatan alternatif yg mnyokong dlm proses penyembuhan spt penyakit:
    - Denggi &Kencing Tikus( Ada testimoni
    Batu Karang, Gastrik, dimana pesakit minum jus & rawatan doktor, ada kesan dalam 3 hari)
    - Gout, Kencing Manis (berperanan menambahkan zat2 tubuh badan, menguatkan pertahanan badan melawan penyakit.memperlahankn prtumbuhan pnyakit)
    - Masalah Keputihan
    - Darah Tinggi
    - Buah Pinggang

    5) Jus ini berperanan menambahkan zat2 tubuh badan, menguatkan pertahanan badan melawan penyakit.memperlahankn prtumbuhan pnyakit

    -Sy share mlalui
    pgalaman sy sdri yg mengikuti pkembangan pjuang2 kanser ni,sy sdri pon gna produk dia (penawar jus) dh 3thn.

    Jdi skg ni sy rsa perlu share brita ni buat smua spaya msih ade hrapan bg mreka yg tcari2 pnawar smpingan bg pyakit knser yg tpat .disamping itu TDAK MENGABAIKAN RAWATAN DOKTOR ANDA YA.๐Ÿ’ช๐Ÿผ

    Nnti klau nk ikhtiar dgn pnawar beliau, dan sdah mcuba ,blh la join group whatsApp pjuang2 knser,bleh la knal2 psakit die yg dh smbuh mcm yg sy knl antaranya
    ~~~~
    ▪ Pn. Hayati abd Hamid- Pensyarah Knan UITM, knser pyudara stage 4.
    Skg dh shat wlaupun prnah diberitahu doktor yang beliau hnya mampu btahan stahun sj utk hdup.setia dgn pnawar khusus en. zuhairi ini.
    Beliau mngarang sbuah naskah/buku yg mgisahkn pngalaman beliau sepanjang perjuangannya melawan kanser dengan mengambil penawar jus ini sbg slah satu rawatan alternatif selari dengan rwatan doktor (nk buku nti blh order)
    ~~~~
    ▪Adik Luqman -kanser GIST-Anoerectal Tumor
    Skg sudah sembuh dr knser. pnawar jus ini diambil selari dgn rwatan hospital.
    ~~~~
    ▪Adik Izzat b.muhd Ariffin ,kanser Lymphoma stage 4 skg dh sembuh
    Guru nya mberitahu beliau x prnah nmpak sperti pengidap knser tahap 4, krana sntiasa nmpak cergas dngan pgambilan jus yg mmberi tnaga dan mrawat.Beliau mngambil pnawar jus ni dr knser thap 4 shingga smbuh tnpa mninggalkn jus dan rwatan hospital.
    ~~~~
    ▪Nani Faiza - knser Usus Thap 4 dan tlh mrebak ke hti, setia mrawat dgn penawar jus ini tnpa ptus asa,skg dh hmpir smbuh spenuh nye. sel knser sdah tiada.
    ~~~~
    Dan ramai lg yg dh sembuh dr kanser leukimia dll yg guna penawar jus ini,ini kenyataan bkn rekaan.nti blh pm sdri testimoni2 td tu ye๐Ÿ˜‰

    Jadi saya mintak pd sape2 yg ada sakit kanser, Call atau terus wasap Pengasasnya sendiri ok๐Ÿ‘‡๐Ÿป
    En. Mohd Zuhairi - 017468 7570

    ๐Ÿ’Yg penting ramuan penawar jus semulajadi ini MAMPU DIBELI dan
    In sya Allah mujarab mudah mudahan aaminn

    BalasPadam
  2. NOTE :
    Kebanyakan pesakit2 yg mengambil penawar jus ini tetap meneruskan temujanji doktor masing2....tidak boleh tinggal kan rawatan hospital utk melihat perubahan penyakit mereka...walau bagaimana pun..mereka mengatakan terdapat perbezaan jika membuat rawatan hospital ketika bersama2 mengambil jus ini dan dgn tidak mengambil nya.. jus ini diteruskan oleh mereka apabila kesan nye mereka tidak rasa sakit teruk semasa rawatan hospital dan kekal cergas bertenaga dan menambah selera makan terutama nya semasa rawatan kimo.
    - Ia bukan lah jus rawatan yg memanaskan badan anda. Ia BUKAN HERBA YG MEMANASKAN BADAN dan ia merupakan herba yang amat perlu di miliki oleh setiap pesakit..

    Call order wasap@call- En mohd zuhairi- 0174687570

    ๐Ÿ˜kalau wasap lambat balas(biasa nya sebab ramai yg wasap dia.)
    Tp nanti dia akn blas jugak yer..
    #sharepadayangmemerlukan
    #sharing is caring


    BalasPadam

Sedang Hangat

©2014 Siakapkeli
" "