Bacaan
Hangat
Terkini
Viral

Empat Guru Agama Termasuk Penceramah Terkenal Cedera Parah Selepas Terlibat Dalam Nahas Jalan Raya

4 Jan 2018

Seorang tokoh penceramah tersohor dan tiga lagi guru agama mengalami cedera parah apabila kereta yang dinaiki mereka terbabas di Kilometer 200.9 Lebuhraya Utara Selatan kira-kira jam 7 petang semalam.

Ustaz Wadi Anuar, penceramah agama terkemuka menaiki kenderaan jenis Nissan Grand Livina bersama tiga lagi mangsa iaitu Ustaz Murtadzha Yusof, Ustaz Hambali Zulkifli, dan ayah kepada Ustaz Murtadzha.


Laporan terkini mengesahkan keempat-empat mangsa masih ditempatkan di Unit Rawatan Rapi Hospital Taiping dan salah seorang daripada mereka, Ustaz Murtadzha dimaklumkan tidak sedarkan diri kerana mengalami pendarahan dalam otak.


Ustaz Wadi juga difahamkan mengalami kecederaan patah tulang bahu dan masih belum sedar.  Ketua Operasi Balai Bomba dan Penyelamat Kamunting, PBK II Zulhawi Kamarudin berkata, empat mangsa lelaki didalam kereta itu dihantar ke Hospital Taiping sejurus kerja menyelamat dan mengeluarkan mangsa selesai.

Punca kemalangan masih disiasat oleh pihak polis.

UPDATE

Update Terkini 9.27 AM:

9.10AM
Mohon doa dari semua ya. Sekarang menanti pakar otak datang untuk cek perkembangan otak ustaz murtadha. Ustaz wadi annuar 10 minit tadi dah mula celik mata, tetapi tersangat lemah disebabkan ke dua-dua mata beliau bengkak teruk. Sepanjang tengok semalam mulut beliau sentiasa berzikir. Benarlah kata ulama andai ketika sihat kita sentiasa lazimkan zikrullah nescaya semasa sakit Allah akan lazimkan perkataan tersebut dibibir.

6.50AM
ALHAMDULILLAH Ustaz Wadi Annuar semakin sembuh. Dah mula sedar tapi tak mampu buat apa-apa melainkan mendengar apa yang kita cakapkan. Mohon doa dari semua ya. Buat masa ni tak perlu ziarah lagi tak apa.. Bagi mereka berehat dahulu ya..

5.44 AM
ALHAMDULILLAH keadaan kekanda saya selepas pembedahan agak stabil cumanya tempurung kepala tak dapat diselamatkan sebab pecah dan berkecai.. Apa-apa pun keputusan akan dimaklumkan pagi ni, doakan ya agar keputusan yang baik-baik..

Terima kasih banyak ya buat yang sentiasa mendoakan kesejahteraan kekanda saya dan ustaz Wadi Annuar


RENTETAN TRAGEDI

2.47 AM
Makluman untuk semua ya, semasa kejadian tadi ayahanda saya tidak tidur. Beliau maklumkan kelajuan semasa kejadian di bawah 110km dan mereka dalam keadaan tidak mengantuk sebab Ustaz Murtadha (yang memandu) baru memandu bertukar dengan Ustaz Hambali iaitu kurang sejam dari masa kejadian. Saya ada terbaca bbrpa komen yg mengatakan Laju dan terlelap. Moga pencerahan ini menghilangkan persepsi-persepsi buruk ya.
Wallahi alangkah terluka hati ini membacanya, kekanda saya masih berjuang dalam bilik pembedahan, tolong doakan ya..

2.40 AM
Seorang ayah walaupn sakit tapi melihat anak sakit jauh lebih menyakitkan hingga terlupa sakit sendiri. Selepas dipujuk utk scan baru nmpak kata tulang rusuk kanan ayahanda ana retak. Inilah ayah dan ibu kita semua

TERUSKAN BERDOA BUAT GURU-GURU KITA YANG TERLIBAT. MOGA ALLAH MEMPERMUDAHKAN SEGALA URUSAN DAN MEMBERIKAN KESEMBUHAN KEPADA YANG TERLIBAT. DAN MOGA ADA YANG TERBAIK BUAT USTAZ MURTADHA. JANGAN HENTI HADIAHKAN FATIHAH BUAT GURU KITA.

~Via Ustaz Mohammad Yaakub Yusra

 - Siakapkeli.my



Sumber: Sinar Harian
Sekiranya anda berminat untuk jimatkan kredit telefon anda boleh tekan sini.
Blogger ( 1 ulasan )
  1. dicoba keberuntungannya bersama kami, menangka n uang jutaan rupiah, hanya dengan minimal deposit 10.000
    yuk bergabung segera dengan kami di dewapk^^ segera di add pin bb kami D87604A1 :* :*

    BalasPadam

Sedang Hangat

©2014 Siakapkeli
" "