Bacaan
Hangat
Terkini
Viral

''Biar Anak Cerita Apa Jadi Kat Sekolah, Elok Untuk Minda'', Angkasawan Negara Kongsi Tips Susun Jadual Belajar Anak

10 Jan 2018

Dengan musim persekolahan 2018 baru sahaja bermula, keterujaan itu masih ada buat para pelajar dan ibu bapa. Bagi mereka yang pertama kali mendaftarkan anak di sekolah, pastinya mengimpikan yang terbaik untuk anak masing-masing kan? Pelbagai tips dicari untuk meastikan anak-anak mendapat yang terbaik.

Apa kata kali ini anda baca tips yang dikongsikan oleh angkasawan pertama negara, Datuk Dr. Sheikh Muszaphar Shukor Al Masrie bin Sheikh Mustapha myang dimuat naik di akaun Instagramnya, drsheikhmuszaphar. Beliau berkongsi mengenai jadual harian yang disusun untuk dua anaknya, Bella dan Tasha bagi memastikan mereka mendapat pendidikan yang sempurna.

Nak tahu bagaimana jadual yang disediakannya? Kami bawakan perkongsiannya untuk anda di bawah.

Bella seronok ke sekolah. Disebabkan permintaan ramai, hari ni nak bercakap Melayu pulak. Dah 8 hari budak budak ke sekolah.

Bella di Tahun 1 dan Tasha pergi Kindergarten - kedua dua sekolah Cina. Nampaknya mereka begitu serasi dan seronok walaupun dikejutkan pada jam 6 pagi.

Bella dah ada ramai kawan dan selalu ceritakan mengenai hal hal sekolah. Dah mula bercakap Mandarin bersama Tasha. Kekadang menyanyi lagu Cina bersama. HaHa

Banyakkan bertanya kepada anak anak supaya mereka menceritakan apa yang berlaku di sekolah. Elok untuk minda. Periksa beg mereka setiap hari. Buat homework bersama mereka sekurang-kurangnya 30 minit sehari.

RM1 sehari sudah memadai sekiranya mereka membawa bekalan makanan dan ajar mereka menabung.

Jadual Bella dan Tasha setiap hari.

Pagi - Sekolah Cina. Balik jam 1.30 pm worksheet selama 20 min dan lunch.

2.30 pm - Bella Sekolah Agama dan Tasha kelas mengaji dan kini Iqra”. Alhamdulillah.

5.30 pm - Balik mandi dan dinner.

7.30 pm - Kumon Maths dan English

8.30 pm - Ulangkaji.

9.00 pm - Quran dan Hadith.

9.45 pm - Masuk tidur.

Tu pun masih bertenaga dan kena bacakan bedtime stories sebelum terlelap. Jadual padat. Weekend - penuh dengan aktiviti TaeKwanDo, berenang, dan active sports. Yang penting mereka berasa seronok. Dikongsikan jadual the girls sebab ramai yang bertanya.

Happy Wednesday Everyone


Pic - Bella seronok ke sekolah .,.. Disebabkan permintaan ramai , hari ni nak bercakap Melayu pulak . Dah 8 hari budak budak ke sekolah. Bella di Tahun 1 dan Tasha pergi Kindergarten - kedua dua sekolah Cina . Nampaknya mereka begitu serasi dan seronok walaupun dikejutkan pada jam 6 pagi . Bella dah ada ramai kawan dan selalu ceritakan mengenai hal hal sekolah . Dah mula bercakap Mandarin bersama Tasha . Kekadang menyanyi lagu Cina bersama . HaHa Banyakkan bertanya kepada anak anak supaya mereka menceritakan apa yang berlaku di sekolah . Elok untuk minda . Periksa beg mereka setiap hari . Buat homework bersama mereka sekurang kurangnya 30 minit sehari. RM1 sehari sudah memadai sekiranya mereka membawa bekalan makanan dan ajar mereka menabung . Jadual Bella & Tasha setiap hari ... Pagi - Sekolah Cina . Balik jam 130 pm worksheet selama 20 min dan lunch . Jam 230 pm - Bella Sekolah Agama dan Tasha kelas mengaji dan kini Iqra” 5 . Alhamdulillah ... Jam 530 pm - balik mandi & dinner . 730 pm - Kumon Maths & English 830 pm - ulangkaji 900 pm - Quran & Hadith 945 pm - masuk tidur Tu pun masih bertenaga dan kena bacakan bedtime stories sebelum terlelap . Jadual padat ... Weekend - penuh dengan aktiviti TaeKwanDo , berenang , dan active sports . Yang penting mereka berasa seronok .... Dikongsikan jadual the girls sebab ramai yang bertanya . Happy Wednesday Everyone ...
A post shared by Dr Sheikh Muszaphar Shukor (@drsheikhmuszaphar) on


Sumber : IG Dr Sheikh Muszaphar
Sekiranya anda berminat untuk jimatkan kredit telefon anda boleh tekan sini.
Blogger ( 5 ulasan )
  1. Daftar sekarang dan pasang jagoammu (Upd4te Bett1ng)
    minimal depo/wd hanya 50rb

    BalasPadam
  2. F4ns Bett1ng Aman dan terpercay4
    Info lebih lanjut : 5ee80afe :)

    BalasPadam
  3. Dengan minimal deposit 10.000, kalian bisa mencoba keberuntungannya bersama dengan kami
    segera add pin bb kami D87604A1, ditunggu ya di D3W4PK**

    BalasPadam
  4. hai salam kenal ya,yuuk gabung di poker online kami di www.fanspoker.com || agen poker resmi dan terpercaya hanya di sini tempatnya,
    || bbm : 55F97BD0 || WA : +855964283802 || LINE : +855964283802 ||

    BalasPadam
  5. ayo ditunggu apa lagi segera bergabung dengan kami di D/E/W/A/P/K
    menangkan uang jutaan rupiah, dengan minimal deposit 10.000 saja looo.
    ayo segera bergabung ya ditunggu lo ^_^

    BalasPadam

Sedang Hangat

©2014 Siakapkeli
" "