Bacaan
Hangat
Terkini
Viral

(Video) Anda Memiliki Lubang Telinga Ekstra?, Doktor Ini Kongsi Info Yang Perlu Anda Tahu

19 Dis 2017

19 Dis - Tahukah anda, sesetengah manusia mempunya lubang telinga 'extra' atau dalam bahasa kesihatan dipanggil lubang Preauricular Pada pandangan manusia biasa perkara itu adalah normal tetapi, tahukan anda lubang telinga ekstra ini juga perlukan penjagaan yang rapi seperti lubang telinga biasa? Jika tidak kuman boleh membiak dengan selesa di dalam lubang tersebut dan boleh memudaratkan diri anda sendiri.


Seorang doktor telah memuat naik beberapa keping gambar tentang lubang telinga ekstra ini dan satu video seorang pesakit yang memiliki lubang telinga ekstra ini sedang dirawat oleh doktor tersebut di laman Facebook beliau. Beliau yang dikenali sebagai Doktor Rahim berkongsi serba sedikit tentang lubang Preauricular ini. Jom ikuti perkongsian beliau.

Ilmu Lubang Telinga Ekstra. Artikel 670

Tahukah anda ada diantara kita ada lubang telinga ekstra? Mereka ini makhluk asing ke?Macam mana boleh terjadi?

Hai, jadi doktor ni banyak yang pelik doktor ingin kongsi dengan kawan doktor supaya kita dapat ilmu yang betul daripada kena tipu dengan orang tak bertanggungjawab.

Pagi tadi di klinik doktor, ada seorang mak cik. Keisan dia, kerap ada infeksi di atas cuping telinga kirinya di bahagian atas lubang telinga. Bila doktor periksa ada satu lagi ekstra lubang telinga kecil. Doktor panggilnya lubang Preauricular. 




Apa itu lubang telinga Preauricular/Preauricular sinus?
Ia adalah kecacatan/malformation yang berlaku semasa perkembangan janin. Pembentukkan kulit telinga tidak tertutup sepenuhnya dalam pembentukkan telinga ketika dalam pembentukkan janin. Lubang ekstra ini terletak di bahagian atas telinga dan bersaiz seperti kepala pin sahaja. Lubang ini biasanya 1-2 cm sahaja. Boleh bersambung ke rawan telinga, lubang telinga atau kilang air liur parotid.

Info yang doktor mahu anda tahu.

Lubang ini tidak berfungsi. Tiada gegendang dan tahi telinga. Boleh terjadi sebab keturunan/waris. Ketika anda mandi dan basuh kepala, shampoo, air sabun, daki-daki dan kelemumur boleh bertapa dalam lubang telinga ekstra ini.

Kemudian kuman bermaharaja lela di situ dan buat pesta beramai-ramai. Sampai bahagian telinga bengkak,merah,panas,sakit dan bernanah (seperti video yang dikepilkan). Tajamkan mata anda, lihat betul-betul ada satu lubang ekstra di sebelah tempat doktor bedah nanah tu. Nampak tak?





Sumber: Dr Rahim
Sekiranya anda berminat untuk jimatkan kredit telefon anda boleh tekan sini.
Blogger ( 2 ulasan )
  1. Daftar sekarang dan pasang jagoammu
    minimal depo/wd hanya 50rb (F4ns Bett1ng)

    BalasPadam
  2. Promo www.Fanspoker.com :
    - Bonus Freechips 5.000 - 10.000 setiap hari (1 hari dibagikan 1 kali) hanya dengan minimal deposit 50.000 dan minimal deposit 100.000 ke atas
    - Bonus Cashback 0.5% Setiap Senin
    - Bonus Referal 20% Seumur Hidup
    || bbm : 55F97BD0 || WA : +855964283802 || LINE : +855964283802 ||

    BalasPadam

Sedang Hangat

©2014 Siakapkeli
" "