Bacaan
Hangat
Terkini
Viral

Dr Mahmud Ahmad Dipercayai Terbunuh Dalam Pertempuran Tentera Filipina Dengan Militan Di Bandar Marawi

19 Okt 2017
2 ulasan

Dr Mahmud Ahmad, bekas pensyarah  yang menyertai kumpulan militan dipercayai terbunuh di Bandar Marawi, Selatan Filipina.

Maklumat risikan mengatakan bekas pensyarah Universiti Malaya tersebut telah terbunuh.

Bagaimanapun sumber daripada pihak berkuasa Filipina tidak dapat mengesahkan maklumat tersebut kerana masih gagal mengesan jasad Dr Mahmud.

Selasa lalu, dua orang tawanan yang diselamatkan oleh pasukan keselamatan Filipina memberitahu bahawa Dr Mahmud telah terkorban.


Ketika itu, Dr Mahmud dipercayai berada bersama-sama dengan anggota kumpulan Maute dan kumpulan bersenjata Abu Sayyaf di kawasan pertempuran utama di Bandar Marawi, bersama-sama dengan tawanan yang diselamatkan.

Pertempuran Marawi adalah konflik bersenjata yang berlaku di Marawi, Lanao del Sur sejak 23 Mei diantara pasukan keselamatan Filipina dengan kumpulan militan termasuklah kumpulan Maute dan kumpulan jihad Salaf Abu Sayyaf.

Menurut kenyataan pihak berkuasa Filipina, konflik tersebut bermula apabila pihak berkuasa menjalankan operasi untuk menangkap Isnilon Hapilon, ketua militan kumpulan Abu Sayyaf, setelah mendapat maklumat Hanilon berada di bandar tersebut.


Maj. Jen. Restituto Padilla pada Khamis berkata militan Malaysia yang kanan dipercayai adalah antara 13 orang pejuang yang mempunyai kaitan dengan Kumpulan IS yang dibunuh dalam pertempuran di selatan Marawi.

Ujar Padilla, pihaknya sedang menunggu untuk pengecaman jasad-jasad militan yang terbunuh untuk mendapatkan maklumat penuh.

Sumber : The Star
Sekiranya anda berminat untuk jimatkan kredit telefon anda boleh tekan sini.
Blogger ( 2 ulasan )
  1. Kecewa dengan agen online game yang lain?
    Daftar disini aja, buruan u*p*d*a*t*e*b*e*t*t*i*n*g :)

    BalasPadam
  2. AJOQQ agen judi poker online terpecaya dan teraman di indonesia :)
    gampang menangnya dan banyak bonusnya :)
    ayo segera bergabung bersama kami hanya di AJOQQ :)

    BalasPadam

Sedang Hangat

©2014 Siakapkeli
" "