Bacaan
Hangat
Terkini
Viral

(VIDEO) Rusia Berjaya Cipta Peluru Berpandu Paling 'Jahat', Mampu Bergerak 6 Kali Kelajuan Bunyi

4 Ogo 2017
3 ulasan

Rusia berjaya menghasilkan peluru berpandu hipersonik yang kenali sebagai  'Zircon' atau 3m22. Peluru berpandu berkenaan didakwa memiliki kelajuan luar biasa yang mampu mencapai enam kali kelajuan bunyi.

Peluru berpandu tersebut diuji di tapak pelancaran senjata di perairan Yasny dan melepasi beberapa ujian sasaran tembakan dari jarak 800 kilometer.

Sebutir misil Zircon mampu memusnahkan kapal perang angkatan laut dalam sekelip mata kerana kelajuan pada kadar 4,600 batu sejam atau sekitar 7,402 kilometer sejam.

Misil Zircon ini mengunapakai teknologi pada sistem scramjets (Supersonic Combustion Ramjet). Bagaimanapun, ia telah diperbaharui dengan hasil kajian intensif yang mampu menjangkaui kelajuan Mach 5.


Sistem scramjets tidak menggunakan bahan bakar yang terdapat pada misil biasa, kerana teknologi ini menggunakan cecair hidrogen yang dicampur dengan udara oksigen yang diambil terus dari atmosfera.

Zircon juga memiliki kelajuan berkali-kali ganda daripada kebiasaan akibat dari pembakaran hidrogren dan oksigen pada kelajuan supersonik. Reka bentuknya juga dilengkapi dengan sistem mekanikal yang mudah dimana ia sedikit sebanyak akan mengurangkan kemungkinan kegagalan mekanikal ketika berlepas.


Kehebatan peluru berpandu itu membolehkannya menduduki carta teratas sebagai peluru berpandu hipersonik terlaju yang pernah dimiliki Rusia setakat ini.


Tiada lagi sistem pertahanan di dunia yang mampu memintas kelajuan Zircon, menjadikan peluru berpandu ini agak mustahil untuk dihentikan.

Sumber- Dailymail


Sekiranya anda berminat untuk jimatkan kredit telefon anda boleh tekan sini.
Blogger ( 3 ulasan )
  1. b0la, c4sin0, CMDbet, tangkas, sabung 4yam, dll hanya di F4NS B3TT1N9, yukk buruan.. :)

    BalasPadam
  2. proses cepat, minimal hanya 50rb, gabung dan menangkan puluhan dan ratusan juta rupiah jika beruntung, untuk lebih jelas hubungin 7.A.C.D.8.5.6.0

    BalasPadam
  3. Anda ingin mendapatkan penghasilan tambahan ?? Ayo Gabung dengan Situs RESMI POKER ONLINE TERPERCAYA di AJOQQ
    Deposit dan Penarikan Dana Hanya 1 Menit (selama bank online) BANK BCA, Mandiri, BNI, BRI dan DANAMON Minimal Deposit & Withdraw 15 rb

    BalasPadam

Sedang Hangat

©2014 Siakapkeli
" "