Bacaan
Hangat
Terkini
Viral

Gadis 15 Tahun Bekerja Untuk Membantu Bapa Yang Sakit, Maut Selepas Didenda 100 Kali 'Squats' Kerana Datang Lewat

26 Ogo 2017
One Comment

Terlambat ke sekolah dan tempat kerja bukan lah satu perkara yang menyenangkan bagi kita semua apabila terpaksa berdepan dengan guru atau majikan yang akan bertanya pelbagai soalan. Pasti setiap dari kita pernah terlambat untuk ke tempat kerja atau sekolah.

Terlewat hadir  tidak harus dijadikan perkara rutin kerana pastinya ia akan mendatangkan kesan buruk kepada pekerjaan kita. Tetapi, jika ianya merupakan kali pertama, pasti majikan di tempat kerja atau guu di sekolah boleh bertoleransi dengan kita.

Bagaimanpun, berbeza pula dengan seorang remaja di China yang dihukum majikan sehingga mati hanya kerana datang lewat ke tempat kerjanya meskipun itu ada kali pertama dia terlewat.

Xiao Fei, seorang remaja berumur 15 tahun telah berhenti sekolah dan meminjam kad pengenalan rakannya yang lebih tua untuk bekerja di sebuah syarikat hartanah di Qfang, China demi menjelaskan hutang hospital ayahnya yang sakit.


Bagaimanapun, pada penghujung Julai lalu, buat kali pertamanya Xiao Fei hadir lewat ke tempat kerja sebelum dia dihukum majikannya dengan melakukan 100 kali 'squats' tanpa henti.

Xiao Fei disahkan jatuh sakit sejurus menghabiskan dendanya dan dikejarkan ke hospital Central South University, Xiangya sebelum meninggal dunia pada 7 Ogos lalu akibat kegagalan pernafasan.


Menurut bapanya, Jiang, dia yakin punva kematian anaknya ialah hukuman denda yang diberikan oleh majikan anaknya itu. Xiao Fei dikatakan jatuh sakit selepas pulang dari kerja pada hari dan membeli ubat sebelum dia mula tidak boleh menggerakkan kaki dan badannya.


Bagaimanapun, majikan kepada Xiao Fei di syarikat hartanah tersebut dilaporkan menafikan hukuman denda 100 kali 'squats'nya itu merupakan punca kematian gadis malang tersebut. Menurut Li, pengurus syarikat tersebut, denda yang diberikan kepada Xiao Fei hanyalah denda yang biasa dan tidak mungkin boleh menyebabkan kematian.

Sumber- Dailymail
Sekiranya anda berminat untuk jimatkan kredit telefon anda boleh tekan sini.
Blogger ( 1 ulasan )
  1. TAHNIAH BOSS FOR SWIN888 PLAYER LUCKY DRAW WINNER ON 31 AUGUST 2017.
    NEW GAMES SKY777 JOM TRY LUCK Have many unique Games Payout.
    SCR888 I LPE88 I JOKER123 I GW99 I SKY777 I SKY99

    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~
    - WELCOME BONUS 30%
    - DAILY BONUS 10%
    - REFER BONUS 20%
    - 100% TRUSTED #BESMART
    - 24 JAM MASA CUCI/
    TOPUP
    - MININAL TOPUP Myr10.
    - HARI HARI JACKPOT
    - LEBIH DARI 1000+ MACAM SLOTGAMES & UPDATE SETIAP HARI.

    For More Detail About Us :
    Wechat / whatsapp
    bit.ly/60133026666
    SWIN888.BLOGSPOT.COM

    BalasPadam

Sedang Hangat

©2014 Siakapkeli
" "